Vyhliadka Holazne Traditional Geocache

Hidden : 8/15/2016

Tradičná keška vám chce ukázať nádherné výhľady z masívu vrchu Hoľazne (901 mnm), ktorý sa týči nad obcou Horná Poruba priamo naproti známemu a turistami obľúbenému vrchu Vápeč (955 mnm). Na Hoľazne nevedie turistické značenie a tak je pohľad na Strážovské vrchy a hornoporubskú dolinu z tejto strany málo známy, ale nemenej úžasný.

Geocache vás nezavedie až na jeho vrchol, ale samozrejme keď už raz vystúpate do výšky nad 800 metrov, stojí za to pochodiť si to tam trochu viac. Južná časť masívu je napríklad známa ako štartovacia plocha pre paraglajding. Možno budete mať šťastie a uvidíte aj odvážnych pilotov na padákových krídlach v akcii. A môžete si tam odloviť aj Šimonkovu paraglajdingovú kešku.

Na túru sa vyberte v peknom počasí a zoberte si prípadne ďalekohľad a samozrejme dobrý fotoaparát. Pri zakladaní geocache bola použitá trasa znázornenú na priloženej mapke (od parkingu P0), ale môžete si pochopiteľne vybrať aj inú trasu. Červená značka vedie len popod masív Hoľazne, pri výstupe musíte použiť neznačené cestičky a chodníky. Na Hoľazne sa dá dostať aj po lesných cestičkách z druhej strany, len bude potrebné sa dobre orientovať v teréne a na mape.

Po zaparkovaní geovozu na odporúčanom parkingu P0 prejdite kúsok ďalej po štátnej ceste a potom odbočte doprava na lúku (viď priložené foto). Poľná cesta smerom k lesu už v skutočnosti neexistuje, ale choďte rovno hore okolo pásu kríkov a stromov. Potom nasleduje náletová časť, ďalej choďte rovno hore zvieracími chodníčkami. V lese je už potom chodník jasne znateľný. Držte sa ho a podľa priloženej mapky sa vyštverajte na hrebeň. Výstup dá zabrať, budete asi musieť predýchavať. Predsa len je to 300 výškových metrov prakticky priamo hore. Na hrebeni uvidíte lúčku, tak sa dajte už len doľava po hrebeňovom chodníčku a ste na mieste. Ak máte patričnú kondíciu a pôjdete svižným tempom, výstup vám potrvá asi hodinku.

Mierne alternatívna trasa (viď zelená trasa) vedie od štátnej cesty po červenej značke a na správnom mieste je potrebné odbočiť na lesnú cestu, ktorá vás dovedie až na hrebeň. Je ale problém zaparkovať pri hlavnej ceste na mieste, kde ju pretína červená značka. Túto trasu je vhodné použiť, ak používate Locus s vrstvou Lesné cesty.

Geokrabičku hľadajte na bezpečnom mieste, nie je vôbec potrebné liezť do nebezpečného terénu. Tak či onak si pri kochaní sa výhľadmi dávajte na kraji brala pozor, pod vami je dosť veľká hĺbka. Rozhodne neurobíte chybu, ak si vezmete niečo na opekanie. Hneď pri vyhliadke je veľké ohnisko a dreva je v lese dosť. S ohňom v lese však opatrne.

Ak budete pokračovať ďalej po hrebeňovom chodníku, dôjdete na už spomínané štartovacie miesto pre paraglajding. A ak by vám bolo náhodou málo, môžete teda ďalej ešte aj zbehnúť na druhú stranu masívu do sedla, odkiaľ už je to len jeden krátky (ale poriadne strmý) výstup na geocache Slopský vrch, kde vás čakajú ďalšie úžasné výhľady. K parkingu sa potom vrátite po červenej značke.

Pri ostatnej obnove bola pôvodná krabička vymenená za menšiu schránku. Obsahuje len logbook, doneste si vlastné písadlo.

Peknú túru, krásne výhľady a happy geocaching ;)