Mind the gap (SOS 18) Mystery Cache

Hidden : 8/7/2018

* Det finns ingen cache på publicerade koordinater *

Nyligen besökte jag London för första gången, tillsammans med några vänner. Det blev en hektisk helg, och eftersom ingen av oss är vana vid storstäder eller tunnelbanor blev det en herrans massa åkande åt alla håll.

Vi klev av tåget från flygplatsen på Paddington, och åkte raka spåret till Oxford Circus, där vi åt en snabb frukost. Dags att shoppa – till Charing Cross med Bakerloo Line, och vidare med Northern Line till Camden Town, och den fantastiska marknaden.

Vi var sugna på mer loppisfynd, och satte kurs mot Portobello Road Market. Ner till Warren Street, vidare till Oxford Circus med Victoria Line, och västerut till Notting Hill Gate.

Efter lunch på stående fot bestämde vi oss för lite finshopping, och siktade in oss på det stora, klassiska varuhuset i Kensington. Det låg ganska nära, vi behövde bara ta Circle Line till South Kensington, och sedan Piccadilly till Knightsbridge. Nu började vi dock känna oss nöjda med dagens inköp, och begav oss mot en av stadens mäktigaste kyrkor. Enkelt att ta sig dit, samma linje som förut till Holborn, och röda linjen till St Pauls. Klockan närmade sig kväll, och vi åkte närmaste vägen till Covent Garden, där vi checkade in på vårt hotell, och avrundade dagen med operaföreställning och middag.

Söndagen skulle vi fördriva med lite promenader, utan något direkt mål. Vi kände oss lata, och tog tunnelbanan till Leicester Square. Därifrån knallade vi genom hela Soho tills vi kom ut vid Oxford Circus. Plötsligt kom vi ihåg att vi inte hade sett London Bridge – snabbt ner till perrongen på Bakerloo Line, raka vägen ner till Elephant & Castle, och sedan Northern upp till den mäktiga bron.

En mättnad på stadsliv infann sig nu, och vi drog oss mot Hyde Park. Vi hoppade på den ganska nya Jubilee Line, och bytte till Central vid Bond Street, och klev av vid Lancaster Gate, och gick in i parken.

Mina vänner ville plötsligt in i stan för att köpa mer souvenirer, men jag lät dem åka iväg. Just nu ville jag inte röra mig ur fläcken, inte åka en enda station åt något håll. När de kom tillbaka var det hög tid att bege sig mot flygplatsen. Jag överlät kommandot åt mina vänner, som bergsäkert drog iväg oss till Liverpool Street, där tåget skulle ta oss till flygplatsen. Väl framme insåg vi att det tåget skulle ta oss till helt fel flygplats – snabbt som attan ner till Hammersmith & City Line, och vi hann precis fram till Paddington i tid för att hinna med sista tåget till Heathrow. Puh….