Dubinka Traditional Geocache

Hidden : 4/4/2015

Na bezejmenném potoce dlouhém od pramene do ústí do Labe cca 700 m lze pozorovat při dostatku vody vodopády pod Dubičkami. horní asi 4 metrový, dolní asi 2,5 metrový.

Nejsnadnější přístup je od Dolních Zálezel. Od místa pro parkování pokračujte nahoru po cestě k rozcestí Dubina-Dubinka (waypoint). Odsud můžete cestou nahoru na Dubinu, vrátit se zpět a pokračovat na Dubinku. Upozorňuji, že terén kolem Dubiny je velmi náročný a pokud tam půjdete s kolem, budete ho muset nechat v lese. Na Dubinku odbočte z cesty širokou pěšinou. Pěšina časem přejde ve starou cestu. Tato cesta vás zavede přímo nad rokli s vodopádem ke keši. Keš je vzdálená od cesty cca 0 (nula) m. S trochou úsilí lze po cestě nahoru dostrkat i kolo. Dva otrlí rodiče by zvládli nahoru dostrkat i kočárek. Od keše nahoru je cesta s kolem k vodárně (waypoint), přes vlhkou rokli a zarostlou louku obtížnější, ale možná. Kočárek by se musel přenášet těžkým terénem. Odměna je ale značná - nahoře jsou krásné trasy pro kolo i pro kočárek.

Obtížnější, ale mnohem kratší je přístup od odbočky na Doerellovu vyhlídku. Přímo u rozcestníku je místo, které je prameništěm potoka (waypoint).
S trochou drzosti by tu šlo na chvíli i zaparkovat při vjezdu na pole či staveniště. Musíte přejít zarostlou loukou a pak pokračovat vlhkou roklí k vodárně (waypoint). Pokud se sem shora táhnete s kolem a budete se vracet zpět k prameništi, tak u vodárny kola raději nechte. Mezi vodárnou a keší je terén pro kola nejhorší. A až sesuv půdy cestu u skály zničí, tak již nebudou keš ani vodopád odzhora přístupné.

Od Doerellovy vyhlídky můžete použít Mikeantovu odbočku od žluté k vodárně.

Pokud se chcete projít roklí a stanout čelem k vodopádu, tak můžete jít proti proudu přímo potokem odzdola. Při překonávání jedné tůně v úzkém místě, zaznamenala naše rodina jeden pád do tůně. Vyškrábat se z rokle pod vodopádem na cestu je dost riskantní, klouže to a padají kameny. Rozhodně s sebou nějaký provaz. Se značným rizikem jsme to zvládli. Snad nejhorší bylo, když se mi do rokle zřítil batoh a já tam musel znovu.
Dolů do rokle se můžete spustit i přímo od keše. Dolů to jde celkem snadno. Nahoru bez provazu podle stavu bláta skoro nemožné.
Opakuji, nikam dolů do rokle pro keš nemusíte.

[CZ] Mn žryrmaýzv qirezv icenib anuber. [ENG] Oruvaq gur veba qbbe evtug hc.