Font i bassa de la Torre del Canonge Traditional Geocache

Hidden : 10/30/2013

Foto Soiler

Aquest catxé forma part d'una sèrie que estic creant, de les fonts naturals de Sabadell. A poc a poc aniré publicant noves fonts. Cuideu i gaudiu de l'entorn. Sort en la recerca.

Fonts Naturals de Sabadell.

La geologia de la plana del Vallès sobre la qual s'assenta Sabadell -bàsicament dues grans unitats, miocè i quaternari-, facilita una important escorrentia que aflora fàcilment als talussos dels rius i torrents i dóna lloc a l'aparició de fonts, algunes de les quals són intermitents en funció de la pluviometria.

Moltes d'aquestes fonts han estat utilitzades per l'home al llarg de la història.
Avui dia, tot i que es pugui gaudir d'aquestes fonts com a espai lúdic, el seu consum humà ja no és recomanable perquè no compleixen amb les garanties sanitàries exigides.

Per tot plegat, és important senyalar la necessitat de canviar la concepció que part de la població té de les fonts naturals. Ara cal veure les fonts com a element ornamental i com un lloc per refrescar-se, però NO per beure-hi aigua. No és tampoc recomanable emmagatzemar garrafes per al consum d’aigua de beguda, ja que no es pot garantir la qualitat de l’aigua en tot moment.

Les fonts naturals de Sabadell contenen, habitualment, nitrats i contaminació biològica tal i com consten en els informes que es venen realitzant. Els controls que s’estan fent en el dia d’avui detecten una baixada de la mitja dels nitrats així com també de la contaminació biològica, tot i que aquesta disminució no les converteix en aigua per al consum humà.

FONT I BASSA DE LA TORRE DEL CANONGE

La Font i la Bassa de la Torre del Canonge o de Togores es troba en l'itinerari de Togores a la Torre del Canonge, entre camps de conreu. Es proveeix de l'aigua de la mina del Pont. Part de l'aigua d'aquesta mina és canalitzada i omple la bassa per al reg del horts del voltant.

Per arribar a la font, es pot fer un curt i agradable passeig circular. Prenent com a punt de sortida l'esplanada entre la Torre del Canonge i l'ermita de la Mare de Déu del Dolors (WP1), agafarem la pista que baixa enganxada a la Torre del Canonge, a gairebé 200m trobarem una pista que surt a l'esquerra (WP2). A pocs metres es converteix en un corriol que va remuntant el riu Tort (WP3). Després d'arribar al següent encreuament, seguirem pel camí de l'esquerra (WP4) on passarem pel costat d'uns horts, a pocs metres arribarem a la font/bassa. Continuarem pel camí que porta a Togores fins arribar a un nou encreuament (WP5), on girarem a l'esquerra per tornar a la Torre del Canonge..