Bucaci potok 4 - Nad Holubcankou Traditional Geocache

Okolo Bučacího potoka 4
Rozcestí Pod Holubčankou
 (870 m n.m.)

Rozcestí se nachází na prostorném travnatém spočinku, křižovatky několika výstupových cest.
Odtud se můžeme vydat směrem na Smrk, Bučací potok, k Ostravici, na Ježánky, na Pustevny a nebo na Lysou horu :-)

Holubčanka je rozcestí několika lesních stezek. Po pěšině nad ní pokračuje červená značka zalesněným úbočím středně vzhůru, avšak již po pár krocích narazíte na ušlapaný chodníček vpravo do svahu. Ten slouží odvážnějším jedincům ke zrychlenému výstupu, neboť vede po prudkém exponovaném severním hřbetu Smrku přímo na jeho vrchol. Zvláště v zimě tu budete vystaveni drsnějším povětrnostním podmínkám a také riskujete pokutu za vstup do přírodní rezervace mimo turistickou značku, takže pokud si to chcete vyzkoušet, OK, ale až zhruba ve třetině výstupu (pod hranicí PR) narazíte na ohyb turistické značky, raději pak pokračujte po ní.

Samotná keš se nachází v blízkosti cedule.

Série pěti keší okolo Bučacího potoka Vás provede krásnými místy v masívu Smrku.
Série je myšlená jako okruh, začíná kousek nad Ostravicí a pokračuje po červené značce k rozcestí, kde se značka odpojuje od asfaltové cesty. Odtut Vás provede multi keš po neznačené a zpevněné cestě k Bučacímu Vodpádu. Následně se dostanete na rozcestí Nad Holubčankou a zpět po červené sejdete dolů do Ostravice.