Ostry vrsok Traditional Geocache

Ostrý vŕšok

Vrchol

Výhľady

Malý skalnatý kopček s nadmorskou výškou 571 mnm, týčiaci sa z úzkej rokliny Kálnického potoka. Patrí do pohoria Považského Inovca a je súčasne najvyšším vrcholom Inoveckého predhoria.
Nie je ničím špeciálny, je to len príjemné miesto, kde môžete stretnúť celú ukážku našej fauny, od vysokej, cez čiernu až po krkavce, ktoré budú netrpezlivo čakať neďaleko od vrcholu na váš príchod.
Považský Inovec je 60 km dlhý s premenlivou šírkou 15 až 25 km. Pohorie je najmohutnejšie vo svojej severnej časti, susediacej so Strážovskými vrchmi, ktorej dominuje najvyšší vrch Inovec (1042). Smerom na juh pozvoľna klesá do Podunajskej nížiny, ktorá ho obklopuje. Geomorfologicky sa delí na Vysoký Inovec (Inovec 1042), Nízky Inovec (Bezovec 743), Krahulčie vrchy (Marhát 748) a Inovecké predhorie (bez výrazných vrcholov, na východ od Beckova 550 m.n.m.).

Prístup ku keške.
Prístup je jednoduchý, aj keď tam nevedú značkované chodníky. Vystúpte z autobusu na konečnej alebo zaparkujte geotátoša na niektorom parkingu. Parking pred rampou je v zime určeny pre lepšie autá, cesta je sporadicky odpratávaná ale netreba sa spoliehať. Asi 30 metrov vpravo pred rampou je rozšírené miesto, kde sa dá v lete parkovať. V zime závisí na podmienkach a aute. Parking pri rozbočke je dosť veľký a dostupný aj v zime. Z tohto miesta pokračujte cestou vľavo cez mostík a ďalej po asfaltke až k rampe. Od rampy pokračujte ďalej až po odbočku. Tu budete musieť cestu opustiť a pustiť sa po zvážnici a ďalej je to na vás, či nejakou zvážnicou alebo za šípkou, ale za tou pôjdete po chvíli i tak.