el Queixal Corcat Multi-cache

Hidden : 5/21/2009

CATALÀ:

Aquest multi-cache us farà conèixer una zona del Parc de Sant Llorenç del Munt i Serra de l'Obac: la carena dels Emprius a on visitarem els indrets més interessants i bonics com el Cau dels Emboscats o el Queixal Corcat . Aquest últim li vé el nom pel seu aspecte de queixal corcat, ja que el seu interior es vuit, fet per el qual, es pot accedir al cim a traves d’una estreta xemeneia. El recorregut comença al Coll d'Estenalles, per continuar fins al Coll d'Eres.

Aquí al Coll d'Eres trobarem el primer punt a un monòlit de pedra tallada dedicada a Joan Maragall i a on podren llegir unes dades en nombres romans. Fixeu-vos en la data dels anys i calculeu la diferència d'anys. Obtidrem un nombre de 2 dígits que corresponen als valors A i B. Exemple: MCMXXX i MCMLXXII. Sería 1930 i 1972 = 1972-1930=42 anys.

Llegiu el vers de Joan Maragall que hi ha a sota (2 línies) i compteu el nombre de les vocals "o" = Valor C. Ara compteu les vocals "a"=Valor D, i per acabar la quantitat de consonats "y" = Valor E.

Coll d'Eres

Baixarem pel camí a mà esquerra com si anessim a la cova Simanya però fent un desviament abans a la dreta per continuar pel GR5. Ja veiem la carena dels Emprius arribarem a un cartell del parc que diu que ens trobem a una zona de fauna salvatge protegida. Amb quants cargols (part delantera) està collada aquesta placa? Valor F.

Ara obtindreu les coordenades per arribar fins al següent punt a l'entrada al Cau dels Emboscats:

N 41º 40. (B+D) F (C-E)   E 002º 00. B (A-E-F) (A+C)

Escala al Cau

Haureu de baixar a baix per una escala feta de troncs però senses massa complicació. Aneu amb compte. Aquí de poc serveix el GPS, així que mireu la foto spoiler. Trobareu un contenidor "de pel·lícula" amb les instruccions per arribar-hi al tresor del Queixal Corcat.

Pista Cau

El final d'aquest catxé ja és a prop, però encara haureu de fer un últim esforç per arribar-hi al tresor. Si abans heu baixat fins al fons del Cau, ara tocarà pujar a dalt del Queixal Corcat.

Abans d'arribar a l'entrada del Queixal Corcat, hi ha un pas una mica delicat si està mullat. Em aquest cas, recomano portar una corda d'uns 10 metres per fer un passamans des de la base gruixuda dels matolls per seguretat o no passar.

Pujar a dalt del Queixal Corcat no és massa complicat, però s'ha de pujar per una xemeneia i s'ha de començar fent un pas tècnic, no de força. Recomano deixar la motxila a baix de la xemeneia i agafar el mínim necessari per pujar a dalt o aneu-vos passant una bossa més petita (càmara, coses per intercanviar. el GPS és clar...).

Entrada

Xemeneia

RECOMANACIONS:

# Porteu un bon calçat # No aneu amb nens # No aneu en solitari. Sempre millor amb companyia # Emporteu-vos un frontal per baixar el Cau dels Emboscats # En cas de estar mullat el pas abans d'arribar al Queixal Corcat i per seguretat, millor portar una corda de uns 10 metres per instal·lar un passamans entre la base dels matolls # Porteu aigua per beure ja que no trobarem cap font pel camí ### I sobretot, gaudui d'aquests indrets i els seus paisatges.

AGRAIMENTS:

Vull donar les gràcies als companys Cacheitor i Montgrós per la seva ajuda i companyia en la preparació d'aquest catxé.

Pnh qryf Rzobfpngf: rager ebdhrf. Dhrvkny Pbepng: Fbgn ha neoer gncng nzo crqerf. Zverh sbgbf fcbvyre.