Poklad v lesíku Traditional Geocache

Hidden : 8/7/2019

POKLAD V LESÍKU

Jedná se o klasickou výhledovou keš, která se nachází v malém lesíku, který je ze všech stran obklopen poli.

Místo se nachází nedaleko rozcestí Horničky, kudy prochází zelená turistická značka od Blanska do Petrovic a také cyklostezka 5117. Od rozcestí Horničky je lépe pokračovat pěšky asi 50 metrů k Horní Lhotě a poté zabočit doprava směrem na sever po polní cestě, která vás možná zavede až k lesíku, záleží na stavu pole.

Zde  Za krásného počasí, se vám naskytnou výhledy západním a severozápadním směrem. Přímo pod vámi se v údolí řeky Svitavy nachází Dolní Lhota, Spešov a Ráječko. Dále za nimi se tyčí severní část hřebene Hořické vrchoviny s vrcholovým bodem Jedle 562 m n.m, více na jih vysílač na Hořicích. Vpravo od tohoto hřebene už se rozprotírá Boskovická brázda a za ní Hornosvratecká vrchovina. Můžete vidět zámek v Černé Hoře, obce Býkovice, Kunčinu Ves,  Žerůtky, Lhotu u Lysic a Lysice. Téměř nad nad černohorským zámkem můžete na obzoru zahlédnout snad stále ještě trochu zalesněný vrchol Babylon 657 m n.m., na kterém se tyčí rozhledna. Na severozápad se v údolí rozkládá Rájec-Jestřebí a vpravo na kopci obec Obora. Mezi Rájci a Jestřebím se tyčí výrazný kopec Hora 383 m n.m. a dále více k severu další výrazné vrchy Velký Chlum 464 m n.m. a Malý Chlum s rozhlednou 493 m n.m. Vpravo od Rájce lze vidět i státní zámek Rájec nad Svitavou. Úplně na severu se zvedá s vysílačem vrch Faberka 445 m n.m.

A proč poklad? Protože se opravdu jedná o malou truhličku (pouze s přidanou ochranou proti povětrnostním vlivům), kterou zde ukryli místní lapkové.

Prosíme o slušné zacházení a pečlivé zamaskování, klidu by tu na to mělo být dost.