Moravska brana II - c.1 Multi-cache

Hidden : 6/11/2016

Moravská brána je od pradávna významnou komunikační spojnicí Moravy a Slezska, v celoevropském pohledu pak Pobaltí se Středomořím. Od pravěku jí procházela Jantarová stezka, později jedna z nejdůležitějších železničních tratí – Severní dráha císaře Ferdinanda, spojující Vídeň s Halíčí.

Tuto sérii kešek zařazujeme do nově vznikajícího projektu S kolem kolem ..... , kterou započal stromokocur 001. Dala by se tedy také nazvat "S kolem kolem Pekla. Snad ta trasa nebude pro některé peklo."

Zveme Vás na náročnější cykloprojížďku do kopečků severní části Moravské brány. Opět jako v první sérii jsme připravili několik kešek, zakončených bonusovkou. Pro někoho to budou možná výhledy a místa známá, někdo zde bude třeba poprvé.

K samotné kešce:

První keška je fyzicky nejnáročnější a rovněž tak i velmi náročná na pozornost. Budete zjišťovat indície nejenom ke kešce Moravská brána II č.1, ale pokud máte zájem může cestou získat některé indície i ke kešce Moravská brána II č.2 . Odměnou Vám budou skvělé výhledy nejen na vyznačených vyhlídkách.

Pokud přijedete autem, doporučuji zaparkovat v Hranicích na vyznačeném parkovišti nedaleko hranických viaduktů. Vhodným dopravním prostředkem je trekingové, anebo TMB kolo. Trasa je náročnější, proto zvažte, zda-li brát s sebou menší děti. Aby se nic nepletlo, tak jedete stage v pořadí 1- 11, kde by mohl nastat orientační problém, je vždy vyznačena příjezdová cesta.Nejnáročnější úsek je sjezd ke stage 8 a 9, musíte odbočit do prava dolů. Pokud si místy nestroufáte jet, nebude žádnou ostudou, když některé úseky půjdete vedle kola. Trasu jedete na vlastní nebezpečí.

Stage 1      N 49° 33.988 E 017° 43.640

Na sloupu VN je trojciferné číslo VN _ _ _ , to dosadíte za písmeno Z.
Z= _ _ _ (trojciferné číslo)

Na konci obce Velká odbočce v zatáčce do prava N 49° 34.347 E 017° 42.735 a po polní cestě projeďte pod mostem směr Hrabůvka a pak po pěšince na stage 2.

Stage 2       N 49° 34.641 E 017° 42.144

Y = Počet břízek vlevo od pěšinky k hoře šotoliny.

Vydejte se zpět k obci Velká a po hlavní silnici dojeďte přes další dálniční most na kraj obce Hrabůvka. Zde odbočte 2x v pravo a po polní cestě dojedete na stage 3. První tři stage jsou docela nudné, dá se říci zbytečné, ale lomy a dálniční mosty k Moravské bráně také patří.

Stage 3      N 49° 34.463 E 017° 42.060

V = _ _ _ _ čtyřmístné číslo z bodu vytyčovací sítě.

Stage 4      N 49° 34.935 E 017° 41.655

T = ciferace dvojciferného čísla, které ukazuje na infotabuli umístění zámku v Přerově.

Přejeďte mostek a vydejte se lesní cestou nahoru. Na rozcestí N 49° 34.867 E 017° 41.379 pokračujte v pravo nahoru.

Stage 5      N 49° 34.934 E 017° 40.990

S = Oranžové písmeno na stromě, převedeno na číselnou pozici z anglické abecedy (26 písmen) , A=1, B=2 , C= 3 ....atd.

Na rozcestí N 49° 34.886 E 017° 40.716 se dejte vpravo nahoru.

Stage 6      N 49° 34.982 E 017° 40.738

R = Počet dlaždic na kterých je postaven Krmelec.

A = Počet přišroubovaných, vodorovných desek nahoře na krmelci (jako by strop krmelce - NE střecha). Tuto indícii si poznamenejte pro keš Moravská brána II č.2 pokud ji budete chtít lovit. Keška bude volně navazovat na tuto.

Stage 7      N 49° 35.006 E 017° 40.242

P = Počet vodorovných šprušlí na žebříku. Budeme rádi, když se zde na Zahradnické Hůrce vyfotíte někde u výhledu na Moravskou bránu a Beskydy (ne u žebříku) a fotku, třeba jen bicyklu s výhledem připojíte k logu.

Otočka zpět a kousek se vrátíte na rozcestí N 49° 34.901 E 017° 40.541.

Odbočíte do prava a ihned znovu do prava viz. foto a pak lesní stezkou dolů. Některé úseky jsou náročnější, proto běžte raději kousek při kole. Nepřeceňujte své schopnosti, on i takový klacík ve špicích dokáže divy.

Stage 8      N 49° 34.782 E 017° 40.419

Oranžové svislé číslo na stromě vlevo od stezky u starého, dřevěného, vyvráceného plotu. Z čísla na stromu zjišťujete 2 písmena, pozor na to. Číslice jdou od shora dolů.

O = Součet prvních dvou horních číslic.

N = Součet posledních dvou číslic.

Kousek níže po levé straně je krmelec.

Stage 9      N 49° 34.652 E 0 17° 40.351

M = Počet všech svislých šprušlí na krmelci (shora šikmo dolů, nohy se nepočítají).

Jedete dál až dolů na Vraždín, kde je opět bod vytyčovací sítě.

Stage 10     N 49° 34.499 E 017° 40.173

L = Čtyřciferné číslo bodu vytyčovací sítě.

Pro změnu opět nahoru, tentokrát máte po pravé straně potok Milenovec. Pro změnu opět krmelec a opět šprušle.

Stage 11     N 49° 34.778 E 017° 40.171

K = Počet všech svislých šprušlí na krmeleci (shora šikmo dolů, nohy se nepočítají).

B= Materiál střešní krytiny krmelce, na výběr máte IPA, guma , plech , eternit. Počáteční písmeno skutečné krytiny na krmelci převedeno na  číselnou pozici z anglické abecedy (26 písmen) , A=1, B=2 , C= 3 ....atd. Tuto indícii si poznamenejte pro keš Moravská brána II č.2 , pokud ji budete chtít lovit. Keška bude volně navazovat na tuto.

Nezbývá, než se přesunout na klidné místečko, provést jednoduchý matematický výpočet a najít kešku.

XXX = (Z x N) + (S x M) + (P x K) - (T x P) - P

YYY = (V-L) + (R x O x Y) + M + K - P

N 49° 34.XXX

E 017° 39.YYY

V kešce je bonusové číslo, pokud budete chtít lovit bonusovku, budete ho potřebovat.

Případné pravopisné, gramatické a jiné chyby slouží k udržení Vaší pozornosti a procvičení Vašich jazykových znalostí.