Se Sokolem za Rampusakem (076) Letterbox Hybrid

Hidden : 10/4/2018

Size: Size:   large (large)

Se Sokolem za Rampušákem

CS: 40km pochod od Černilovské sokolovny na Sokolskou chatu v Deštném v Orlických horách
EN: Walk from Sokol's Hall in Černilov to Sokol's Cottage in Deštné 40 km away - email me for translation

V roce 2013 obnovený tradiční turistický pochod, který se koná téměř vždy první sobotu v září. Trasy pochodu jsou dvě: Černilov - Dobruška - Deštné (40 Km) a zkrácená Dobruška - Deštné (17 Km). Trasa spojuje Sokolovnu v Černilově a Sokolskou chatu v Deštném v Orlických horách. Cestou v trase pochodu odlovíš přibližně tucet dalších krabiček, s menšími odbočkami i dvacet a víc. Účastníci pochodu jsou především černilovšti Sokolové, akce nemá přílišnou publicitu, účastníci se počítají spíše na desítky. Akce tak má rodinnou atmosféru bez zbytečného humbuku.

Na výchozích souřadnicích nic nenenajdeš - nejspíš ani cestou. Nic zásadního neuvidíš. Jenom prověříš své schopnosti a psychickou výdrž. Využiješ-li možnosti ignore listu, zprav o tom prosím celý geocachingový svět v logu Write Note
Jakékoli věcné připomínky naopak vítány. Děkuji!
Ostatní dle návodu poskytnutého níže během 40km pochodu postupně naleznou 11 ks hliníkových štítků. Trasa se dá také projet na kole, tudíž i toto je varianta. Ovšem v originálních pravidlech se píše:

Povolené způsoby pohybu jsou zejména
chůze, chůze s turistickými holemi, běh, skok, lezení, plazení, kotoulení, válení, smykový sjezd, plavání ve stojaté vodě. Chůze o berlích či francouzských holích je povolena pouze držitelům příslušného lékařského potvrzení .

Zakázané způsoby pohybu jsou zejména
chůze na kolečkových botách, jízda na kolečkových bruslích nebo lyžích, skateboardu, koloběžce, kole, na čemkoli jiném, co má kola, tažení, tlačení nebo nesení jiným živočichem či strojem (např. tažení psem v závěsu na trupu člověka, tlačení jiným člověkem, jízda na koni, vlečení motocyklem), plavba na plavidle .

Mnozí pak dodávají, že v této kategorii se nachází i pohyb po trase ve stavu střízlivosti, owner to vyzkoušel - překvapivě úspěšně absolvoval a též dostal diplom

Trasa Černilov - Dobruška

• opiš či vyfoť 1. štítek a od Sokolovny se vydejte směrem na Libřice (1,2 km)
  • pod Černilovem odboč vpravo směrem na Dolní Černilov (1,3 km)
  • pokračuj rovně přes silnici č. 299 směrem na Horní Černilov (1,7 km), u rybníka vpravo, směr Horní Černilov (0,3 km)
  • na křižovatce vlevo, směr Libníkovice (1,2 km)
  • na křižovatce nejprve na stromě přes cestu opiš 2. štítek a poté jdi vpravo, po 50 metrech vlevo, směr Jílovice (1,3 km)
  • v Jílovicích na první křižovatce najdeš na zastávce 3. štítek a pak vlevo, směr Opočno, rovně na další křižovatku (400 m)
  • na další křižovatce vpravo, směr Mokré (1,9 km)
  • před pobořeným statkem Vranov mírně vpravo, směr Mokré (2 km) - až budeš na mostě přes Dědinu, tak ve směru pochodu je hned další menší mostek a u něj strom se 4. štítkem
  • na křižovatce na začátku Mokrého pokračuj vlevo po hlavní (560 m)
  • na křižovatce na konci Mokrého vpravo, směr Opočno (1,7 km)
  • Vodětín - křižovatka, u tur. rozcestníku dále rovně po červené turistické značce, směr Opočno (1,7 km)
  • v Opočně přejděte silnici a vedle autobusové zastávky najdeš na malém parkovišti vstup do zámecké obory (50 m), zde jsou hned tři možnosti odlovit 5. štítek

• postupujte oborou podle přiloženého obrázku, mapy v GPS či mobilu až k tur. rozcestníku Opočno - Švamberk (1,2 km)
  • dále po červené, u koupaliště Broumar se dej vlevo po silnici
  • dále pokračuj po modré kolem Broumaru, u statku č.p. 230 je dřevěný mostek a na jeho boku 6. štítek (tři krátké šipky)

• dle mapky pak postupuj dále po třech dlouhých šipkách - během pochodu je s majitelem domluven průchod, jindy budeš nejspíš rušit pasoucí se dobytek
  • z vyhlídky pokračuj rovně skrze okraj Mělčan dojdeš na kraj Dobrušky (1,6 km)
  • přejdi silnici (opatrně!) a ulicí Opočenskou dojdeš až k náměstí (1,3 km)
  • Dobruška – náměstí F. L. Věka. Konec 1. etapy, možnost občerstvení v několika restauracích či večerce

Trasa Dobruška - Deštné v Orlických horách

• z náměstí F.L.Věka po zelené - směr Dobruška - na lavičce v trojúhelníkvém parku před hřbitovem koukni na 7. štítek a pokračuj směr - Doly (1,7 km)
  • od Dobruška - Doly po zelené směrem na Valské Doly (1,2 km)
  • od Valské doly po zelené na Valské údolí (1 km)
  • od Valské údolí, rozc. (8. štítek!) stále po zelené k rozcestníku Bačetín (3 km)
  • od Bačetín po zelené - na kótě U Čihadla odečti 9. štítek - směr Kounov (2 km)
  • přišli jste do Kounova - pokračujte vlevo po asfaltce - po zelené k rozcestníku Bysterské doly - bývalý mlýn (1,6 km)
  • od Bysterské doly - bývalý mlýn pokračuj do kopce po červené směrem na Nedvězí (1 km)
  • z osady Nedvězí stále po červené - v L této části trasy je 10. štítek - směrem Šediviny (2 km)
  • od Šediviny dále vpravo z kopce po silnici, směrem Šediviny - bus (250 m)
  • od Šediviny - bus po červené směrem Šediviny - kostel (1,5 km)
  • od Šediviny - kostel po červené směr Kout (800 m)
  • od Kout po červené směr Nad Koutem (500 m)
  • od Nad Koutem, rozc. (11. štítek!) dále po červené, směr Deštné (700 m)
  • na konci ohrady, před nedostavěným penzionem odboč ostře vpravo na nezpevněnou cestu (90 m)
  • odboč vlevo, cesta vede dolů nejdřív po louce, potom lesem až k Sokolské chatě (400 m)
  • Sokolská chata – cíl pochodu. Blahopřeji!

Výpočet

Na výchozích souřadnicích najdeš první štítek. Je to jen začátek. Postupně nalezneš 11 různých až trojciferných čísel. Vždy jde přinejmenším o hliníkový štítek, občas samolepka (vždy uvedeno v popisce). Samozřejmě není problém napsat si dopředu o telefon a domluvit případnou podporu skrz FaceBook Messenger, telegram, WhatsApp, SMS...

Množství štítků či samolepek umístěných na jednotlivých zastaveních se bude časem rozšiřovat. Pod jedním písmenem se vždy skrývá stejná indicie, není tedy nutno obcházet vždy všechny štítky či samolepky se stejným písmenem; číslo pak značí pořadí ve směru cesty (občas jde využít alternaci trasy). (Samozřejmě za případné info o nenalezení budu jen rád, ideálně rovnou s fotkou místa.)
Těchto 11 unikátních čísel sečteš dohromady a vyjde číslo SUMA. Pak už jen dosadíš do vzorce a jdeš pro zasloužený bod.

1234 / SUMA = T.UVWXYZ

N50° 1Z.(X*2)WU'
E016° 2V.(W-U)(U/2)Y'

Cesta zpět:
Autobusem z Deštného v Orlických horách se pohodlně dostanete do Nověho Města nad Metují nebo Rychnova nad Kněžnou. Použij idos.cz

xTF Datum Čas Lovec
publikace 04.10.2018 06:56 Alex Reviewer
FTF 09.10.2018 11:45 Opat
STF 09.10.2018 N/A ScoutOS
TTF 09.10.2018 16:15 KaMo_cz
brambora 09.10.2018 17:45 herry & leon212

Geocaching.eastcz

Tato keš je součástí série *100 sokolských keší republice*,
kterou zakládá Česká obec sokolská prostřednictvím svých žup a jednot.
Série vzniká ke stému výročí založení republiky v roce 2018.

[Last listing update: 13.08.2021; unsaved]

[CZ] cbq cnermrz [EN] haqre fcehpr