TDK - Krizovy vrch Mystery Cache

Hidden : 7/17/2010

TDK (1) - Křížový vrch
Následujícím popisem cesty začíná putování za pokladem v Orlích skalách. Podrobnosti a seznam všech waypointu najdeš v listingu keše TDK (Tajemství Dobrých Kamarádů) GC27JBJ . Tvá cesta sem vede od parkoviště (N50° 31.810 E016° 07.458) směrem k mostu přes Račí potok. To je směr od Stárkova. Za mostem vpravo hned u silnice je výchozí bod TDK - Help smrk. O dalších pár kroků dál, taky vpravo od silnice, se nachází Křížový vrch. Help smrk (N50° 31.826 E016° 07.407) ukrývá pomoc pro ty, kteří si doma nevytiskli tříčárkové písmo a mapku indicií.

Křížový vrch
... Když od Stárkova most přejdeš, pak vpravo od cesty potok Račí, vrch zvaný Křížový, téměř dokola obtéká. Na samém jeho vrcholu, zbytky srubu profesora Baranta stále dobře patrny jsou. Zde často přebýval, když výzkumy své v okolí prováděl.

Vedle srubu vpravo na skále vedlejší, znak Lesní moudrosti snadno uvidíš. Ten hned trojí tajemství skrývá. Od něho ke srubu, ve skalní dutině, schránku jsem zanechal. Pod ním nedaleko pamětní kámen prvního nálezu spočívá. Toť indície A, B, C a D, E. Pozor však dej na pořadí. Písmena shora dolů správně na číslice převeď a číslice zleva doprava opiš. Do třetice ke znaku Lesní moudrosti zády se postav a s kopce dolů shlédni. Tam sestoupit až k potoku samému bude Ti snadnější, když 25 kroků vlevo šetřiti nebudeš a teprve pod skalinami se ze svahu spustíš.

Nyní směrem vody, pěšinkou úzkou se dej, až ke skále snad největší tu v okolí příjdeš. Kříž na stěně její vytesaný, svým jedním ramenem na kámen veliký, nedaleký, ukazuje. Rameno to značkou docela nenápadnou opatřeno jest. Na kameni velikém, pak poselství Křížového vrchu hledej. Toť první Tajný Text (... TT-1...), jež pro cestu do Orlích skal dobře Ti poslouží ...

Od kamene s poselstvím pokračuj dál směrem na Bysterský důl - GC27JBD .

O Křížovém vrchu a profesoru Barantovi
Profesor Barant byl velmi učený, prošedivělý pán z Prahy. Zajímal se snad o všechno. Aby nemusel každý den nosit své zkoumací pomůcky ze Stárkova až sem, nechal si na Křížovém vrchu postavit srub. Bylo to při jeho první navštěvě těchto míst začátkem 20. století. Hledal fosílie pravěkých rostlin a živočichů v nedalekém Bysterském dole, zbytky pradávných osídlení, jež se kolem Křížového vrchu nacházely. Taky se zajímal o pavouky, brouky, rostliny, geologii a astronomii. Prozkoumával uhelné zásoby Jívecké pánve až po Radvanice.

Dobří kamarádi se s profesorem Barantem seznámili teprve při jeho druhé navštěvě, kolem roku 1936. Tehdy už nepřebýval na Křížovém vrchu. Bydlel u hajného Krále na Feldschmide (Polní kovárně). Kralův synek Toník, byl členem spolku Dobrých kamarádu. Profesor Barant brával členy spolku na své zajímavé výpravy po okolí a do dolů.

Srub na Krížovém vrchu byl udržován až do 80 let minulého století a dalo se v něm bez problému nocovat. Dole u Jiveckého (v popisu deníku Račího) potoka, pod velikým kamenem (kde najdeš první tajný text), byla nalezena stará nádoba. Tu tenkrát náhodou odhalila voda potoka. Tím začalo zkoumání profesora Baranta kolem tohoto kopce. V deníku se nepíše o jakou nádobu ani dobu přesně šlo. Na památku objevu však jsou dodnes, kousek od srubu, vytesány do kamene iniciály profesora Baranta spolu s rokem nálezu.

Skalní dutinu, nedaleko od pamětního kamene profesora Baranta, zvolil Toník Král za počátek cesty k úkrytu věcí Dobrých kamarádů. Do dutiny uložil první tajný text a toto tajemství zaznamenal do mapky v deníku Dobrých kamarádů. Deník pak schoval na smluveném místě ve sklepení hájovny na Feldschmiede.

Rady na cestu
Lovíš na vlastní nebezpečí!!!
V jeskyni je tma a dub na Strážním vrchu nemá moc větví.
Nezapomeň na barerku a švihadlo!!!
V noci a v zimě lov nedoporučuji.
Oblast kolem Jíveckého (Račího) potoka je chráněným výskytištěm bledulí. Prosím netrhat, neničit, neškodit a chránit!!!

Manx zbhqebfgv uarq gebwv gnwrzfgiv fxelin....