Pic de l'Infern Traditional Geocache

Hidden : 6/12/2009

Pic de l'Infern

El Pic de l’Infern és un esvelt pic fronterer que domina el circ de Carançà, al nord de la Vall de Núria. Amagat des del Sud i imponent des del Nord. És una de les muntanyes més representatives d’aquesta regió del Pirineu, a banda de ser una de les més altes, amb els seus 2.869 m. De fet, després del Puigmal i del Bastiments, és la tercera muntanya més alta d’aquesta zona i la sisena més alta dels Pirineus Orientals.

Si la meteorologia és bona i l’atmosfera és neta, es pot gaudir d’unes grans vistes: podreu contemplar bona part del pirineu gironí i dels estanys de Carançà (estany Blau, Negre i de les Truites), així com els estanys de la Coma de l’Infern i els de Comamitjana.  També tindreu vistes sobre el llunyà Puigpedrós, el Carlit o la serra del Cadí i cap al sud, sobre el Montseny i Montserrat.

Per arribar el Pic de l’Infern, es pot fer des de diferents punts: des de Vallter, des de Núria, des del refugi de Carançà, des del refugi de Coma de Vaca, etc.

Un dels recorreguts clàssics és el de Vallter: pujar cap al Coll de la Marrana, ascendir al Pic de Bastiments, carenajar cap al Pic de Freser i seguidament arribar al Pic de l’Infern. Per tornar, es pot fer tot baixant cap al Portell en direcció a la cabana de Tirapits (una cabana de pedra amb un polsador d’emergència per contactar amb els bombers) i agafar el GR-11 fins arribar de nou al Coll de la Marrana i a Vallter.

Si es pretén anar a buscar el catxé a l’hivern, s’ha de ser un muntanyenc experimentat, anar amb el material oportú i estar molt al cas de les previsions meteorològiques i de risc d’allaus.