Dobrodružství na safari Letterbox Hybrid

Hidden : 6/7/2021

Ahoj, vítej v Zoologické zahradě města Brna. Tato zoo se nachází v příjemném prostředí lesoparku a má za sebou dlouhou historii. Měla skromné začátky, ovšem postupně se vypracovala na zahradu se slušnou kolekcí zvířat. Jejím současným posláním je hlavně chovat a rozmnožovat ohrožené druhy zvířat. Stejně jako ostatní zoo je Noemovou archou pro ty druhy, které čekají, až se pro ně v přírodě zase najde místo.

Než vyrazíš na cestu, pořádně si prohlédni následující obrázky. Jsou to fotky objektů, které uvidiíš po cestě. Nezapomeň si zapamatovat jejich pořadí, bude se ti hodit na konci.

A __ nástěnná malba zobrazující ježuru s jedovými trny

B __ malované zdobení dveří tradičního mongolského obytdlí kočovných kmenů

C __ kanystr na palivo

D __ nástěnná malba zobrazující pravěké kopytníky

E __ kresba sovy

F __ otisk stopy

Popis cesty

Do zoo se můžeš dostat tradičním vchodem, nebo sezonním vstupem. Doporučuji si vzít na pokladnách mapu zoo. Ať zvolíš jakoukoliv variantu, dojdi k Tygřím skalám (na mapě obrázek tygra). Najdi vchod do suvenýrů U Tygra a postav se k němu zády. Před sebou vidíš výběh mar stepních (vypadají jako kříženci králíka se srncem, ale ve skutečnosti se jedná o příbuzné morčat). Vydej se na cestu podél tohoto výběhu a pokračuj po cestě k nosálům, sovám a levhartům.

U levhartů pokračuj po cestě do kopce (pozor, nejprudší kopec v zoo), projdi kolem výběhů paviánů, lemurů a mini pumy - jaguarundiho. Dále se nachází staré výběhy pro lidoopy. Celkem u nás žijí tři - samec Fáben a samice Maryška a Gina. Pokračuj pořád po cestě, projdi vnitřkem nové venkovní expozice (projdeš kolem termitiště). Zde je nejlépe vidět rozdíl mezi starým navrhováním výběhů (praktické, beton, železo, kachličky, snadná údržba, ale málo stimulující pro zvířata) a novým pojetím výstavby výběhů (imitace přírody, důraz na welfare a zábavu zvířat).

Cesta tě zavede na křižovatku u surikat. Potěš se pohledem na přičinlivé šelmičky a pokračuj kolem výběhu dál po cestě. Projdeš kolem pekari bělobradých. Pozor, pekari vypadají jako roztomilá mini prasátka, ovšem umí pořádně kousnout. Stezka dále pokračuje kolem lam alpak a lam vikuní. Můžete tak porovnat rozdíl mezi domestikovanou alpakou (má barevné varianty jako ostatní domácí zvířata) a divokou vikuní.

Stezka končí vstupem do klokaní expozice. Tady pozor, vstupuješ mezi zvířata. Ujisti se, že za sebou dobže zavřeš dveře a nechoď mimo vyznačenou cestu. Platí absolutní zákaz nahánění a krmení klokanů. Vyjdi z výběhu klokanů a pokračuj směrem do kopce. Po pravé straně budeš mít pavilon Exotárium, po levé straně budeš mít výběh s jaky a velbloudy. Velbloudí výběh není oplocen, ale neboj, velbloudi nám neutečou. Výběh totiž ohraničuje mělký žlábek, který velbloudi jakožto mimochodníci nedokáží překročit. Jestli chceš vědět, co je to mimochod, počkej si, až některý velbloud někam půjde a sleduj jeho kroky.

Pokračuj podél velbloudího výběhu nahoru do kopce. Projdeš kolem jurty, tradičního obydlí kočovných kmenů. Následuje výběh koní Převalského. Je to poslední žijící divoký kůň a navíc je to zvíře, které doslova vstalo z mrtvých. Chceš vědět jak? Přečti si informativní ceduli u výběhu. Dále tě cesta povede pořád do kopce, pokračuj po ní až na rozcestí. Za houpačkami zahni vlevo. Projdeš kolem zadní strany pódia (po levé ruce) a grilu (po pravé ruce). Pokračuj až k průchodu do Africké vesnice. Projdi dovnitř, projdi si vesničku, potěš se pohladem na plameňáky, žirafy, zebry, antilopy, lemury a další africké obyvatele naší zoo. Vyjdi z vesnice ven (opačnou stranou, než jakou jsi přišel) a po levé ruce budeš mít letadlo. Letadlo je koncem tvého putování. Obejdi ho kolem dokola a snadno najdeš ukrytou keš. Pozor, není třeba opouštět cestu a přelézat plot. Dokonce je to zakázáno. Ani se nedobývej do letadla. Opravdu stačí jen obejít ho ze všech možných stran.

Máš keš? Výborně! Určitě sis všiml, že je zamčená. Nyní si vyzkoušíme, jaký jsi dával po cestě pozor. Seřaď obrázky podle toho, v jakém pořadí jsi je na cestě potkal.

Kód k zámku je následující:

První číslice je pořadí obrázku E - kresba sovy

Druhá číslice je pořadí obrázku C - kanystr na palivo

Třetí číslice je pořadí obrázku D - nástěnná malba zobrazující pravěké kopytníky

Hotovo! Gratuluji k nalezení kešky a přeji příjemný den v zoo.

Cebwqv cbq ceniýz xeíqyrz yrgnqyn h iýoruh yih. Cbenqí boeámxh: xerfon fbil, bgvfx fgbcl, znyon wržhel, znybinaé qirer, znyon cenirxýpu xbclgaíxh, xnalfge an cnyvib.