Procházka po okolí Ptic Multi-cache

A cache by 2JH Message this owner
Hidden : 5/27/2020

Procházka po okolí Ptic

Zvu všechny Kačery na procházku po okolí Ptic. Vycházka jako taková je vcelku nenáročná, od startu k cíli cca 4km. S cestou zpět se tedy vejdete do deseti kilometrů. Celá cesta je vedena po lesních či zpevněných cestách, vyjímkou je jen uložení kešky, ta se nachází v náročnějším lesním terénu. Multina je to vcelku jednoduchá. 4 stage, dosazení do vzorečku na úrovni základní školy a následné hledání skrýše. Je fakt, že ten samotný závěr je trochu outdoor, takže nedoporučuji s malými dětmi, s kočárkem, či drahým jízdním kolem…jedině pokud s vámi půjde nějaký hlídač, který vám během lovu počká u poslední stage. Pokud sem míříte poprvé a náležitě se připravíte, můžete cestou odlovit několik dalších kešek včetně dvou z mojí dílny.

Popis procházky

Procházka je vedena po ZELENÉ (jiná nás nezajímá!) turistické značce a začíná před obecním úřadem v Pticích u rozcestíku. Zde se zároveň nachází STAGE 1. Zde spočítejte všechna „E“ a dále všechna „D“ v názvech cílů na směrovce. Následně se vydáme po turistické značce směrem ke Svárovské lípě. Míjíme kapličku postavenou na začátku 90. let na místě původní zchátralé zvonice. Pokračujeme do mírného stoupání, až dojdeme na konec původní zástavby, kde po pravé straně vidíme rybník Jezírko. V průběhu posledních cca dvaceti let se obec rozšířila až za tento rybníček. Na křižovatce zahneme doleva a pochvíli míjíme po levici moderní jízdárnu a stáje vrcholového parkurového týmu. Pokračujeme dále a po asi 200 metrech odbočíme vlevo k chatové osadě Na Průhoně. Chaty se po celou dobu nachází po naší pravici, po levici máme alej stromů a pole. Zajímavostí je, že na začátku osady v místě prvních chat od silnice, bývala cca 30-40 let nazpět nepěkná skládka. Na konci chat projdeme bránou lesa tvořenou dvěmi mohutnými lípami a asi po 50 metrech dojdeme k lípě třetí, největší. Tato, zvaná Svárovská lípa (byť se nachází v katastru Ptic) je dominantou zdejší krajiny a také místem rozcestí turistických cest. Zde se nachází STAGE 2. Zde spočítejte všechna „E“ a dále všechna „O“ v názvnech cílů na zelených směrovkách. Můžete si zde posedět na lavičce a pokochat se její velikostí. Pokračujeme dále po značce, po pravici máme plot před pár lety založené obory. Pro zajímavost vězte, že jak obora, tak dříve zmíněná jízdárna, patří panu Kellnerovi, který má v údolí svoje poměrně rozsáhlé sídlo. Cesta začíná poměrně prudce klesat do údolí Kačáku a i terén začíná být poněkud náročnější. Asi tak po 250 metrech od Svárovské lípy si můžete udělat malou odbočku vlevo ke štole sv. Vojtěcha, která zde vznikla za účelem průzkumu ložiska železné rudy. My však pokračujeme dolů z kopce a zanedlouho se po naší pravici mezi cestou a plotem obory objeví 2 chaty bývalé osady Zambezi. Zatímco horní chata se pomalu rozpadá, ta spodnější je stále udržovaná. Kdysi u ní stával mohutný totem. Po několika desítkách metrů přijdeme na rozcestí. Jedna cesta vede vpravo podél plotu obory, druhá vlevo. My pokračujeme po té levé. Cesta bývá v některých místech celoročně poněkud blátivá a ve vlhkém období nás tu budou otravovat komáři. Není divu, cesta kopíruje slepé rameno Kačáku. Po cca pěti stech metrech přijdeme na další rozcestí. Zde se nachází STAGE 3. Zde spočtěte všechna „Y“ a dále všechna „T“ v názvech cílů na zelených směrovkách. Cesta vpravo překračuje Kačák přes dřevěný most a pokračuje dále do chatové osady nad Rejnovským (Kapalínovým) mlýnem. Tam bývala po dlouhá léta hospoda, kde se přes léto pořádaly koncerty a hlavně se tam dobře pilo… My ale ke mlýnu nepůjdeme a vydáme se po cestě doleva. Údolí se zde trochu prosvěcuje, po pravici máme úzkou louku, po levici chaty. Čeká nás posledních 300 metrů na rozcestí Pod Úderskem na STAGE 4. Zde spočtěte všechna „A“ a dále všechna „E“ v názvech cílů na zelených směrovkách. Tady naše cesta končí. Rozhlédněte se zde, v klidu si porovnejte získané indicie, dosaďte do vzorce a vypočtěte. Poté už můžete vyrazit za pokladem. Zpátky do Ptic se můžete vrátit stejnou cestou nebo po některé z lesních cest, které najdete v mapě.

Výpočet

N 50° [STAGE 1 (E)] . [STAGE 4 (A)] [STAGE 3 (Y)] [STAGE 3 (T)]

E 14° [STAGE 4 (E) + STAGE 2 (O)] . [STAGE 2 (E)] [STAGE 2 (O)] [STAGE 1 (D)]

Do schránky prosím nevkládejte žádný bordel a dbejte na řádné uzavření schránky. Vlhkost je spolu s vandaly největším nepřítelem kešek. TB či CWG se bez problémů vejdou. Propiska se do schránky nevešla, je tam jen Ikea tužka jako úplná nouzovka. Pokud jdete na lov se svým psem, mějte ho prosím na vodítku. V lese nejsme sami... Přeju úspěšný lov ;-)

Bqwvfgv anuber n fcbhfgrw qbyh. I mnqarz cevcnqr fr arfanm ilgnuabhg mqbyn! Ienprwgr cebfvz fgrwalz mchfborz an zvfgb.