Vyhled od Bohuslavic Mystery Cache

Hidden : 4/20/2018

Tato velmi jednoduchá mystery keš vás přivede na mírně vyvýšené místo, které poskytuje nádherný výhled především na část "Prajzské", ale v dáli i "Císařskou".

Místo se nachází na polní cestě spojující Kozmice a Bohuslavice a je dobře přístupné především na kole a pěšky. Na místě úvodních souřadnic můžete na chvíli využít nově zřízené posezení, odpočinout si, doplnit kalorie a za pěkného počasí se kochat výhledy.

Následující obrázky vám umožní udělat si představu o tom, co můžete v případě pěkného počasí všechno vidět. Po klinutí na obrázky v listingu se tyto zobrazí ve větším rozlišení s popisem některých zajímavých a dobře identifikovatelných objektů.

Při pohledu jižním směrem je dominující město Dolní Benešov s průmyslovým podnikem MSA, kostelem sv. Martina, výraznými budovami základních škol na ulici Nádražní a Opavské, kaplí sv. Kříže a sídlištěm Osada Míru. O něco dále se nachází obce Chabičov a Háj ve Slezsku, kde lze snadno identifikovat kostel sv. Valentina. Nepřehlédnutelnou dominantou nad těmito obcemi je vrchol Ostrá hůrka (315 m n.m.) s Památníkem odboje slezského lidu. Na samém horizontu lze spatřit Rehabilitační ústav v Hrabyni, kostel Nanebevzetí Panny Marie a Národní památník II. světové války.

Detailní pohled na kostel sv. Valentina v Háji ve Slezku a nad ním Ostrá hůrka, odkud je nádherný výhled směrem k polským hranicím.

Detailní pohled na Rehabilitační ústav v Hrabyni, tamní poutní kostel Nanebevzetí Panny Marie a Národní památník II. světové války.

Jihozápadním směrem pokračuje sídliště Osada Míru v Dolním Benešově a vidět je rovněž tribuna zdejšího fotbalového stadionu. Západním směrem plynule navazuje část Zábřeh, kde je dobře vidět kostel sv. Urbana a dále vpravo, v budově připomínající zámeček, tamní základní škola. V druhé linii za Dolním Benešovem je dobře identifikovatelná nová rychlostní komunikace číslo 11 z Ostravy-Poruby do Opavy, navazují obce Lhota, Mokré Lazce s kostelem sv. Jana Křtitele, Nové Sedlice a Suché Lazce.

Západním směrem dominuje blízká obec Bohuslavice, za ní je již vidět Opava a severozápadně obec Bolatice s kostelem sv. Stanislava. V dáli lze vidět dvojici kupovitých kopců Malý Roudný a Velký Roudný (780 m n.m.) vzdálený cca 44 km. Ještě více vpravo lze za obzvláště příhodných podmínek pozorovat Praděd (1491 m n.m.), vzdálený cca 66 km, na fotografii ještě se zbytky sněhu ve vrcholových partiích.

Severozápadně pokračují blízké Bohuslavice s kostelem Nejsvětější Trojice. V dáli, vlevo od něj, lze spatřit listy vrtule větrné elektrárny v Oldřišově vzdálené cca 14 km.

A ještě detail dnes již vyhaslé sopky Velký Roudný, nejzachovalejšího stratovulkánu na Moravě. Nemusíte ale mít obavy, sopka byla činná naposledy před jedním až dvěma milióny let, tj. koncem třetihor a počátkem čtvrtohor.

Výhled jihovýchodním směrem je zakryt alejí stromů podél cesty, ale když se přesunete naproti na okraj pole, jsou dobře vidět nedaleké Kozmice s kostelem sv. Floriána. Za nimi nepříliš vysoká Vinná hora (287 m n.m.) nacházející se na okraji Hlučína. Vpravo on ní nelze přehlédnout komíny tepelné elektrárny v Ostravě-Třebovicích vzdálené cca 13 km. V druhé linii je na kopci obec Bobrovníky a vpravo on ní dominující "jehla" nejen televizního vysílače v Hošťálkovicích vzdálená cca 10 km. V dáli se pak rýsují Moravskoslezské Beskydy s nejvyšší Lysou horou (1323 m n.m.) vzdálenou cca 49 km a druhým nejvyšším Smrkem (1276 m n.m.).

A ještě detail na "Královnu Beskyd" - Lysou horu (1323 m n.m.) s nezaměnitelnou stavbou tamního vysílače, na fotografii ještě se zbytky sněhu ve vrcholových partiích.

Úvodní souřadnice vás dovedou na místo s nejlepším výhledem a upraveným posezením. Vlastní keš se nachází v nevelké vzdálenosti a je umístěna tak, abyste nebyli při jejím odlovu příliš na očích těch, kteří případně budu relaxovat na lavičkách. Šifra je velmi jednoduchá, stačí si pozorně prohlédnout obrázky, ale pro pozorné lovce je myslím i poměrně BF friendly. Takže můžete klidně vyrazit i bez luštění a jen se pozorně dívat kolem sebe.

Řešení je sice jednoznačné, ale přesto si jej můžete ověřit:

Upozornění:

Dne 1.7.2021 došlo k přemístění keše, prověďte si prosím korekci vyluštěných a ověřených souřadnic:

N: + 0.003 / E: - 0.002

Případně úplně jednoduše - přejděte k dalšímu geoobjektu cca 6 m směrem na sever.

Přestože je zde poměrně malý provoz, buďte při odlovu obezřetní. Ve waypointech ještě naleznete odkaz na nedalekou, nově vystavěnou kapličku, u které je rovněž příjemné posezení. Cesta ve směru od Kozmic není příliš udržovaná a je potřeba v případě deštivého počasí počítat s výskytem bahna a vyjetých kolejí. Ve směru od Bohuslavic je to o něco lepší...

Qhgvan, ppn 1,5 z anq mrzv.