NS Udolim Jihlavky Letterbox Hybrid

Hidden : 3/30/2018

Letterbox - Naučná stezka Údolím Jihlávky je pěkná procházka přírodou - sedm stanovišť na naučné stezce vybudované roku 2015 Vás seznámí s místní historií, středověkými  vykopávkami a zaniklou obcí Zhořec. Informační tabule se neopomenou zmínit o Kalvárii,kolem které stezka prochází, a místní fauně a flóře. Vaším průvodcem na cestě bude Stonařovský čáp bílí - Kamil.

KEŠ

Pro nalezení krabičky stačí obejít kratší variantu naučné stezky, která je dlouhá asi 4,5 kilometrů. Jedná se o Letterbox, takže trasu zdoláte pomocí popisu cesty a mapky. Na sedmi zastaveních zjistíte z tabulí pomocí správné odpovědi na kvízovou otázku  5 čísel a podle vzorce, který naleznete cestou (viz wapoint),  pak získáte finální souřadnice keše.  Správnou odpověď můžete vždy najít na tabuli. Celá trasa se dá  projet i na kole či koloběžce.

Popis cesty

Od úvodních souřadnic, kde se nalézá první zastavení (bez otázky) ,se vydáme uličkou mezi domy po hrázi Dolního Jarošova rybníka až ke splavu,za kterým odbočíme v pravo ,přejdeme dřevěný mostek  k 2 zastavení. Zde odpovězte na kvízovou otázku na tabuli a vyberte správnou odpověď:

a)  A = 4

b)  A = 9

c)  A = 0

Dále půjdeme okolo kamenné hrázky až k mostu kde je 3 zastavení s otázkou. Najdi správnou odpověď:

1 2 3)  B = 8

2 1 3)  B = 3

3 2 1)  B = 5

Pokračujeme přes most a vlevo okolo hřišťě a proti proudu potoka Jihlávky až na hráz Dolního rybníka. Odtud vravo přes louku ke křížku a doleva po cestě k hrázi Prostředního rybníka kde najdeme 4 zastavení. Správná odpověď vám dá C:

a) v únoru  C = 3

b) v dubnu C = 0

c)  v červnu C = 6

Zkrácený okruh pokračuje po hrázi Prostředního rybníka,vlevo podél lesíka a vpravo mineme osadu Zhořec a dojdeme k lesu kde nalezneme cedulku se vzorcem pro výpočet finálky. Cedulku najdeme zezadu na bříze. Dále pokračujeme vlevo podél lesa po cestě,až přijdeme na Stonařovskou alej,kde zatočíme doleva zpátky k městečku až dojdeme k 7 zastavení (cyklomapa – bez otázky). Od tabule se vydáme doprava do kopce,krajem louky ke stožáru televizního vysílače u kterého se nachází 8 zastavení s otázkou:

a) 2 měsíce  D = 3

b) 6 měsíců  D = 1

c) 1 rok   D = 8

Sejdeme pěšinou podél křížové cesty a po schodech až na úpatí Kalvárie kde je poslední 9 zastavení a otázka:

a) levý  E = 4

b) střední  E = 8

c) pravý  E = 2

Zde už můžeme dosadit čísla do vzorce a jít nalézt krabičku. Jelikož je keš typu Letterbox, obsahuje razítko vlastní výroby které si můžete obtisknout do notýsku. Razítko prosím neberte, je trvalá součást keše.

Děkuji za návštěvu a přeji úspěšný lov.