Spiessova NS Multi-cache

phrkt: Za 6 a půl roku jen 81 odlovů, z toho za poslední rok jen dva, je čas tohle trápení ukončit. Keš nějakou dobu nechám pro opozdilce...

Hidden : 4/19/2016

Zvu vás na cca šestnáctikilometrovou vycházku po stopách Christiana Heinricha Spiesse (1755-1799), znalce zemědělství, herce, romanopisce a hospodářského inspektora bezděkovského panství.

Průvodce naučnou stezkou

Naučná stezka Christiana Heinricha Spiesse je vedena okolím Bezděkova po málo frekventovaných silničkách, případně polních a lesních cestách, je vhodná především pro chodce (i s térénními kočárky), koloběžkáře a cyklisty a má celkem šest zastavení s informačními tabulemi. Cestou navštívíte několik míst se skvělými výhledy do širokého okolí, zvolte proto k odlovu pokud možno jasný den s oblohou vyčištěnou předchozím deštěm nebo větrem.

Plánek NS
Krátký vycházkový okruh

Stezka je značena šikmou zelenou značkou "krátký vycházkový okruh", značení ale není příliš husté, tak se řiďte i standardními značkami KČT, nejprve modrou, pak žlutou a nakonec zelenou, tak jak k vidění níže na mapce. Všechny stage jsou virtuální, aby nedocházelo ke kolizím s blízkými tradičkami, které můžete cestou rovněž odlovit, jejich popis je v textu zmenšenou kurzívou.

Na dvou místech pozor při přecházení hlavní silnice Klatovy - Domažlice !!!

Mapka NS

Mapka waypointů keše Spiessova naučná stezka

Indicie u obdobných multikeší se obvykle hledají v textu infotabulí, tady to bohužel není dost dobře možné, protože jejich obsah je až příliš snadno k nalezení na internetu, kromě toho si zájemci mohou najít i řadu dalších relevantních odkazů a zdrojů, kde se dají najít podrobnější informace o obci i místním zámku. Jako náhrada proto byly zvoleny otázky s NS přímo nesouvisející.

Východiště naučné stezky je v Bezděkově na návsi u kostela sv. Václava. Na souřadnicích N 49°22.804' E 013°13.727' je první infotabule; za kostelem nebo vlevo od něj při pohledu zepředu, případně u kruhového objezdu určitě najdete vhodné místo na zaparkování.

Indicie A = počet dveří do kostela.

kostel sv.Václava

Stezka pak směřuje kolem školy k hlavní silnici, před rybníkem ale odbočíte na úzkou silničku vlevo do osady Vítaná. Zde je druhá infotabule (S1: N49°22.654' E013°12.219') a v blízkosti lze nalézt keš GC59KAR.

B = počet velkých šroubů na spodní části zdejšího turistického přístřešku
ze strany viditelné od infotabule

Pokračujte do kopce, asfaltka se změní v nezpevněnou cestu. Vpravo na vršku je pěkná keš GC637AD , cestu k ní si ale přes pole budete muset najít sami. Další zastavení je na kraji Soustova, zde sice není infotabule, ale u turistického přístřešku (S2: N49°22.538' E013°11.400') si zapište:

Kolik bicyklů lze zaparkovat v bytelném dřevěném stojanu = C.

Kousek výš na rozcestí (R1: N49°22.666' E013°11.224') se dejte doprava na vedlejší a přes zmíněnou silnici Klatovy - Domažlice pokračujte ke Struhadlu. Na rozcestí R1 je možno jít i doleva, u silničního odpočivadla na Vráži najít další moc pěknou keš GC5EQXR a pokračovat kousek po žluté značce.

U další stage (S3: N49°23.192' E013°10.758') je nádherný výhled (ke kterému se můžete pohodlně posadit) od Struhadla vlevo až vpravo k Janovicím.

D = 9 (strom se šipkami porazili).

O pár set metrů dál v centru osady Struhadlo (S4: N49°23.395' E013°10.731') je třetí infotabule NS, nás ale bude především zajímat:

počet zámků na modré poštovní schránce hned vedle = E.

Naučná stezka pokračuje téměř po vrstevnici, zájemci ale mohou vystoupat několik desítek metrů za chalupy a doprava šikmo stoupající lesní cesta je dovede na vrchol Velkého Bítova ke keši GC1VKQV .

Další zastavení (S5: N49°24.345' E013°11.877') a čtvrtou infotabuli, věnovanou zejména nedávno opravenému místnímu zámku, najdete u autobusové zastávky v Tetěticích.

F = ciferace součtu vzdáleností do Vílova a na Koráb z turistického ukazatele.

Zámek Tetětice

Putování pokračuje z kopce po silnici, pak po polní a lesní cestě směrem k Tupadlům, nejdřív se ale můžete poohlédnout po blízkých keších GC5VV9W a GC5VVBN, možná i GC5VVEH z "vyhlídkové série". Trochu dál je keš GC1VKQW na vrcholku Bezí, tam ale si od NS budete muset najít schůdnou cestu sami.

Na rozcestí (R2: N49°24.115' E013°13.664') nad Tupadly se dáte doleva k dolnímu okraji Tupadelských skal, kde je páté zastavení NS a šestá stage (S6: N49°24.080' E013°13.844').

G = počet bílých řádků mezi žlutými na ceduli nadepsané
Přírodní památka "Tupadelské skály".

Výzva

Poblíž pak je možno nalézt prastarou keš GCV6JE. Pokračovat lze lesem podle skal k jejich hornímu konci a dál po cestě, případně se vrátit na R2, ale tak jako tak je třeba dojít k lesní kapličce (S7: N49°23.866' E013°13.514').

H = počet polí mezí příčkami na okně kapličky vpředu.

Tady nelze minout keš GC5VVJB, cesta pak pokračuje zpět k Bezděkovu, je ovšem možné si kolem anténního stožáru na Skleněném vrchu dojít pro GC5VVGT a kolem GC5KRVN (všechny patří do už zmíněné "vyhlídkové série") se napojit zpět na NS.

Za hlavní silnicí na kraji Bezděkova odbočte vpravo a pak už vás čeká jenom krátký výstup ke hřbitovu na souřadnice (S8: N49°23.077' E013°13.578'), kde je poslední infotabule a kde odpočívá Ch.H.Spiess,

I = ciferace počtu bílých slov na černé tabulce na hřbitovních vratech
a jen o pár metrů dál u kostela sv. Anny je poslední indicie:
J = rozdíl počtu písmen druhého a prvního slova latinského nadpisu nad hlavním vchodem.

A jste prakticky u cíle, na blízkém odpočivadle si prohlédněte mapu okolí, pokochejte se pohledem na Bezděkov a protější Týnec, spočtěte a dohledejte finálku (viz níže) a dole pod kopcem se okruh uzavírá.

(A pokud jste byli pilní a cestou našli všech šest tradiček z "vyhlídkové série", tak už určitě víte, kam ještě vyrazit pro bonusovou GC5WA8P)

kostel sv.Anny
Původní finále: N49°[A-J]E.[B-C]GF E13°1E.[I+F][D-J]H
Druhé finále: N49°[B-E][A-F].[A-I][H-C]1 E13°FE.[E+J][B+F][H-J]
Nové finále: N49°[B-E][A-F].[A-I][H-G][C-J] E13°FE.[E+J][I+E][G-F]
Součet indicií je 48

Keš obsahuje pouze logbook a propisovačku. Nevkládejte do ní prosím žádný kinderšrot, vejde se do ní maximálně 1-2 CWG.

Přeji příjemnou procházku, daleké výhledy a úspěšný nález

Poznámka: Možná někdo postrádá v listingu podrobnější informace o NS, Ch.H.Spiessovi a Bezděkovu. Všechny tyhle informace se na netu už vyskytují jinde, na ty relevantní poskytuje listing hned osm odkazů, další lze vygůglit, takže nevidím důvod je tady duplikovat. Zbytečně dlouhé listingy se rovněž mohou zbytečně dlouho stahovat, což může vadit zejména u mobilního připojení.