Naučná stezka "Škvorecká obora – Králičina" Mystery Cache

Hidden : 4/8/2016

Vítej na samém začátku Naučné stezky „Škvorecká obora – Králičina“. Stezka prochází lesním komplexem, který se rozkládá mezi městem Úvaly, pražskou městskou částí Újezd nad Lesy a Klánovickým lesem. Seznámí Tě s rostlinami a živočichy tohoto chráněného území, s pozůstatky hrádku Skara, údolím potoka Výmoly, Květnickou studánkou, bohatou historií a dalšími zajímavostmi zdejšího kraje...

Kromě krásné, místy trochu divoké přírody, na tebe čeká na trase i několik pěkných kešek, ale to už jistě víš... No uznej, nezní to lákavě ? Hráz rybníka na Výmole v blízkosti současné Lávky Pepy Beneše, Mostek nad Výmolou na konci odbočky z naučné stezky, Tajemná studna v hlubokých hvozdech Králičiny, U Škvoreckého močálu kde spatříte překvapivě krásné jezírko, Hrad Skara "hrad" na začátku naučné stezky, Květnická studánka, mysterka u pramene životadárné vody...

POZOR ! Jedná se o klasickou „mysterku“, a jak už to tak v geosvěte bývá, tak na úvodních souřadnicích kešku rozhodně, ale rozhodně NENAJDEŠ (ani když se budeš snažit o 106).

Správné souřadnice finálky (jedná se o klasickou malou krabičku typu Lock & Lock) získáš správným vyluštěním malého kvízu, tak říkajíc z „oboru“. Čeká tě totiž ŠOK !!! OK ? ...No tak dobře, nebude to tak zlé, čeká tě spíše ŠOKOK – „Škvorecko-Oborový Králičinový Oborový Kvíz“. Jedná se o 10 tematických otázek a následné výpočty jednotlivých detailů souřadnic finálky. Nebudeš-li si vědět rady (což jistě nebude Tvůj případ), tak níže v listingu najdeš Pomůcky k luštění a malou nápovědu. V nejhorším (nebo nejlepším ?) případě Ti pomůže všemocný a vševědoucí strýček Gůgl... Tak vesele, hravě a hlavně s velkou chutí do toho kačerko/kačere:

finální souřadnice kešky:

North 50° 0R.LKM East 014° 4S.QNP

Výpočty souřadnic finálky. Vypočtené souřadnice si můžeš nechat automaticky zkontrolovat GeoCheck-em (viz. odkaz níže v listingu). Bere v úvahu jen opravdu přesně vypočtená čísla !

K = (2 * H) + 1
L = E - 8
M = B - 1
N = D + 2
P = (A + D) – (E + H)
Q = C + 1
R = J – 5
S = F - 3

POZOR !!! - V žádném případě nelovte finálku ze silnice I/12 (kolínská), není to ani pohodlné, ani praktické, natož bezpečné !!!

ŠOKOK – Škvorecko-Oborový Králičinový Oborový Kvíz

Všechny správné odpovědi můžeš v pohodí domova v klidu vygůglit... a nechceš-li jen gůglit, projdi si naučnou stezku a některé odpovědi získáš přímo z kešek na trase.

Také ti možná pomůže hledat informace tady -> Otevřené Úvaly - místní občanské sdružení (zapsaný spolek)

1) „Škvorecká obora – Králičina“ má status:

1. přírodní rezervace  ...A = 2
  2. národní park ...A = 9
  3. chráněná krajinná oblast ...A = 4
  4. přírodní park  ...A = 7
  5. nemá žádný status ochrany přírody ...A = 3

2) Poblíž zastávky č. 3 na naučné stezce můžete na skále spatřit vytesanou „lilii úvalských skautů“. Letopočet na lilii uvádí rok... (kde se "Skautská skála" nachází, najdeš níže v listingu pod výpočtem souřadnic):

1. 1918 ...B = 5
  2. 1938 ...B = 8
  3. 1927 ...B = 6
  4. 1989 ...B = 9
  5. 2012 ...B = 1

3) Studánka, která byla slavnostně zpřístupněna v sobotu 10.května 2014 se nachází nedaleko starého splavu (asi 200 metrů před zastavením č.4) dostala své jméno po úvalském starostovi. Jak se tento starosta jmenoval/jemenuje ?

1. Ferdinand Birke ...C = 5
  2. Jan Antonín Škvorecký ...C = 8
  3. Petr Borecký ...C= 4
  4. Antonín Chlapec ...C = 7
  5. Jan Bílý ...C = 1

4) Na více jak 300 let starém dubu poblíž zastavení č.7 se údajně oběsil otec jedné české spisovatelky. Které ?

1. Božena Němcová ...D = 3
  2. Marie Pujmanová ...D = 5
  3. Marie Majerová ...D = 7
  4. Eliška Krásnohorská ...D = 9
  5. Simona Monyová  ...D = 1

5) Zásadní podíl na vybudování celé naučné stezky mělo občanské sdružení (zapsaný spolek):

1. Naše Úvaly ...E = 7
  2. Povýmolí ...E = 5
  3. Otevřená Králičina ...E = 2
  4. Otevřené Úvaly ...E = 9
  5. Pro Králičinu ...E = 4

6) Kamenný dvouobloukový mostek (zajímavý a „nevynechatelný“ cíl “odbočky“ z naučné stezky) byl postaven v roce XXXX a vyhlášen kulturní památkou v roce XXXX. Kde se mostek nachází, najdeš v Pomůckách níže pod kvízem.

1. 1841 a 1990 ...F = 0
  2. 1842 a 2007 ...F = 5
  3. 1881 a 1973 ...F = 1
  4. 1843 a nebyl doposud vyhlášen kulturní památkou ...F = 3
  5. 1825 a 1949 ...F = 7

7) Budeme-li si chtít projít celou, opakuji celou trasu Naučné stezky „Škvorecká obora-Králičina“, přičemž se počítá vždy pouze jeden směr chůze, kolik metrů chůze nás přibližně čeká ?

1. 3193 metrů ...G = 9

3. Colloredo-Mansfeldů ...I = 4
  4. Schwarzenbergů ...I = 6
  5. Mladotů ze Škvorce ...I = 2

10) Až téměř k nástupním místům na naučnou stezku je možné se nechat dopravit i autobusem Pražské integrované dopravy PID číslo:

1. 391 ...J = 9
  2. 426 ...J = 6
  3. 423 ...J = 5
  4. 115 ...J = 3
  5. 484 ...J = 4
________________________________________________________

Kontrola správných odpovědí: (J + H - I) * 2 + (E - D) + (F * A) – (C + B) – (3 * G) = 15

Výpočty souřadnic finálky:

R = J – 5
S = F - 3

Zkontroluj si vyluštěné souřadnice ze ŠOKOKu kliknutím ZDE

Upozornění pro NEmatematiky: * "hvězdička" je samozřejmě násobení... :-)

Pomůcky a taky taková malá nápověda...

Tady se nachází Kamenný dvouobloukový klasicistní mostek přes Výmolu
Tady se nachází Skautská skála s pověstnou lilií u zastavení č.3

Poděkování: Díky moc zkušenému kačerovi „Plhovi“ z Úval za úspěšně provedený betatest této mystery kešky. Díky moc ;-)

A tady můžete ohodnotit, jak se vám tahle mysterka líbila...

_______________________________________________________________________________________________________

Něco málo o samotné naučné stezce "Škvorecká obora - Králičina"

Stezka byla vybudována na přelomu let 2011/2012 ve spolupráci Lesů ČR, s. p., lesní správy Mělník a dvou úvalských občanských sdružení. Čeká Tě celkem 9 infotabulí.

Trasa naučné stezky vede téměř výhradně lesem, zpočátku většinou lužním, později spíše hospodářským. Je značena atypickými zelenými oválnými štítky s bílými šipkami. Toto značení není místy příliš výrazné, je třeba je velmi pečlivě sledovat a neminout případné odbočky. Trasa není fyzicky náročná, nicméně není bezbariérová a její první polovina není vhodná ani pro kočárky. Zpočátku vede většinou lesními pěšinami, později spíše vozovými cestami. V určitých obdobích roku mohou být některé úseky trasy podmáčené a hůře schůdné. Na prvním a posledním informačním panelu naleznete plánek celé stezky

Procházku po naučné stezce zahájíme na jihozápadním okraji Úval, na parkovišti motorestu Homolka u hlavní silnice Praha–Kolín. Odtud velice opatrně přejdeme velmi frekventovanou kolínskou silnici a pokračujeme protilehlou, klesající pěšinou. Již od silnice vidíme panel 1. zastávky (Králičina).

Zpočátku jdeme lužním lesem, cesta se posléze stáčí vlevo. Přejdeme lávku přes potok, dorazíme k úpatí lesnatého svahu a pak v serpentině vystoupáme do jeho úbočí. Nahoře pak nalezneme 2. zastávku (Hrad Skara).

Zde odbočíme šikmo vpravo dolů nevýraznou pěšinou zařízlou ve svahu a znovu klesneme k potoku, a jdeme pak podél jeho břehu. Po asi 500 metrech dorazíme k výraznému skalnímu výchozu, pod nímž je umístěna 3. zastávka (Skalka).

Pokračujeme pěšinou podél břehu potoka, posléze vystoupáme ke kamenné polorozpadlé ohradní zdi obory, skrz niž projdeme. Za zdí se napojíme na širší cestu, po níž jdeme vpravo. Ta nás po asi 300 metrech a po vrstevnici dovede opět nad potok, k němuž klesneme serpentinou a přejdeme ho po dřevěné lávce. Za ní, na louce u potoka, nacházíme 4. zastávku (Starý splav).

Dále se trasa naučné stezky stáčí po louce vlevo, a postupně se vzdaluje od potoka. Na konci louky cesta odbočí vpravo do lesa. Vede pak rovně, poté mírně vlevo a trošku stoupá. Pozor – velmi brzy, zhruba na úrovni menšího mělkého lůmku po pravé straně, opouštíme cestu a odbočujeme vlevo lesní pěšinou. Ta se klikatí mezi stromy, až dorazí a klesne k oplocení soukromé zahrady, před nímž zahne vpravo. Obejdeme roh plotu, mírně vystoupáme a na následujícím trianglu nevýrazných pěšin se dáme vpravo. To už v dálce před sebou uvidíme panel 5. zastávky (Květnická studánka). Samotná studánka je vpravo pod přístřeškem.

Pokračujeme rovně cestou, a to asi 300 metrů, až dorazíme na křižovatku s vozovou cestou. Po ní se dáme vpravo, k již viditelnému panelu 6. zastávky (Na křižovatce). Na tomto panelu se píše o značené odbočce ke klasicistnímu mostku přes Výmolu. Chceme-li se k němu vypravit, odbočka sice značená není, ale jdeme od panelu vlevo až na kraj lesa, kde se napojíme na vozovou cestu, po níž se dáme vlevo dolů a sejdeme až k mostku. Stejnou cestou se pak vrátíme zpět. Celá slepá odbočka je dlouhá asi 1,3 km dohromady tam i zpátky.

Od 6. zastávky jdeme vozovou cestou asi 250 metrů, na výraznou křižovatku vozových cest, kde odbočíme vlevo. Po asi 200 metrech přijdeme k 7. zastávce (Mariánský dub). K samotnému dubu se dostaneme v přímém směru, s tím, že po asi 50 metrech zahneme vpravo do lesa.

U 7. zastávky opustíme vozovou cestu a zahneme vpravo méně výraznou pěšinou, která nás po dalších cca 300 metrech dovede na křižovatku s širší cestou, kde odbočíme vpravo. Krátce nato potkáme 8. zastávku (Lesní mokřady).

Pokračujeme cestou, která se zanedlouho napojí na širší cestu, a ve stejném směru dorazíme na hlavní vozovou cestu, po níž odbočíme vlevo. Nyní již neměníme směr, a po asi 700 metrech dorazíme k poslední, 9. zastávce (Škvorecká obora).

U ní se cesta stáčí vpravo, brzy poté vstoupí do okrajové chatové osady Úval. Na rozdělení vozových cest jdeme vlevo, a mezi chatami dorazíme až k hlavní frekventované kolínské silnici. Tu opatrně přejdeme a pokračujeme protilehlou lesní pěšinou, která nás přivede zpět k motorestu Homolka, kde jsme procházku po naučné stezce zahajovali, a kde ji rovněž ukončíme.

Naučná stezka v kostce Škvorecká obora-králičina v kostce:

Začíná i končí: u restaurace Homolka u silnice I/12 (Praha–Kolín)

Délka stezky: To by jsi chtěl vědět kačere/kačerko, co ? Je to příjemná procházka ;-)

Zastávek: 9

Značení trasy: malé zelené oválné štítky s bílými šipkami

Seznam zastávek

• původ názvu Králičina, historie
  • potok Výmola
  • podrobnější informace o trase naučné stezky

Vyobrazení: potok Výmola; plánek naučné stezky; ilustrační fotografie

Zastávka 2: Hrad Skara
  • pozůstatky hrádku Skara
  • historický a stavební vývoj hradu, jeho podoba, majitelé
  • Richterova rytina dle předlohy F. A. Hebera
  • původ názvu Skara

Vyobrazení: črta původní podoby hrádku; Richterova rytina dle předlohy F. A. Hebera; ilustrační fotografie

Zastávka 3: Skalka
  • geologické podloží
  • historie vzniku Škvorecké obory
  • dvě novodobě vybudované starobyle vyhlížející věže hrádku Skara
  • doupné stromy

Vyobrazení: mapka se zákresem hrádku a dalších staveb v oboře; kresba zříceniny od Karla Hynka Máchy; zbytky oborní zdi; doupný strom; puštík obecný; strakapoud velký; ilustrační fotografie

Zastávka 4: Starý splav
  • pozůstatek mostu v toku Výmoly
  • místo původního rybníka
  • mapa Škvorecké obory z 18. století
  • lužní les a louky – fauna, flóra

Vyobrazení: kosatec žlutý; ocún jesenní; blatouch bahenní; podbílek šupinatý; devětsil lékařský; mapa Škvorecké obory z 18. století; rákosník obecný; ilustrační fotografie

Zastávka 5: Květnická studánka
  • Květnická studánka a historie okolí
  • co roste ve Škvorecké oboře
  • co žije ve Škvorecké oboře

Vyobrazení: Květnická studánka; konvalinka vonná; kokořík mnohokvětý; sasanka hajní; barvínek menší; dymnivka dutá; srnec obecný; prase divoké; liška obecná; králík divoký; poštolka obecná; kukačka obecná; ilustrační fotografie

Zastávka 6: Na křižovatce
  • klasicistní kamenný mostek přes Výmolu
  • lesní hospodaření ve Škvorecké oboře
  • činnost Lesů České republiky
  • nejčastější dřeviny rostoucí ve Škvorecké oboře

Vyobrazení: územní rozdělení obory na mapě z roku 1925; kamenný mostek přes Výmolu; dub letní/zimní; borovice lesní; habr obecný; bříza bělokorá; modřín opadavý

Zastávka 7: Mariánský dub
  • Mariánský dub – jeden ze tří posledních pamětníků založení Škvorecké obory
  • výklenková kaplička
  • hájovna
  • zaniklá ves Lhota
  • základy kostela sv. Václava
  • zaniklá osada Fidrholec

Vyobrazení: Mariánský dub s výklenkovou kapličkou; hájovna s rodovým erbem; zákresy objektů v mapě (základy kostela sv. Václava, hájovna, Mariánský dub)

Zastávka 8: Lesní mokřady
  • lesní mokřady ve Škvorecké oboře
  • význam mokřadů
  • odvodňování lesa
  • fauna mokřadů

Vyobrazení: rašeliník člunkolistý; ropucha obecná; skokan hnědý; mokřad; ilustrační fotografie

Zastávka 9: Škvorecká obora
  • Škvorecká obora – Králičina
  • informace o Škvorecké oboře
  • Škvorecké panství
  • podrobnější informace o trase naučné stezky

Vyobrazení: erb; plánek naučné stezky; ilustrační fotografie

zdroj: www.stezky.info

...a ještě v "kostce" - Škvorecká obora-Králičina
je chráněné území u města Úvaly ve střední části okresu Praha-východ ve Středočeském kraji; při východní hranici hlavního města Prahy. Rozkládá se na severovýchodním okraji Pražské plošiny v katastrálním území Úvaly u Prahy a malým dílem též na katastru obce Dobročovice. Na severozápadní straně sousedí s katastrálním územím Újezd nad Lesy hlavního města, v němž na Škvoreckou oboru bezprostředně navazuje oblast Klánovice-Čihadla. Oblast měří zhruba 2 km zdéli a kolem 900 m na šířku; ze severní strany jej lemuje silnice I/12 Praha - Kolín, jeho jihovýchodní částí protéká v zaříznutém údolí potok Výmola. Předmětem ochrany je zachovalá údolní niva potoka Výmoly a související komplex Škvorecké obory v jihovýchodním sousedství rozsáhlého Klánovického lesa. Alternativní pomístní označení Králičina je motivované někdejším hojným výskytem divokých králíků. Území je silně zarostlé a vyskytují se zde vzácné rostliny jako např. krtičník křídlatý. Z historického hlediska se jedná o pozůstatek bývalé obezděné obory pro chov jelenů a daňků, zřízené na přelomu 17. a 18. století majiteli škvoreckého panství. Dochovala se vstupní brána s rodovým erbem. Na ostrohu nad ústím bezejmenného potůčku do Výmoly lze spatřit terénní pozůstatky středověkého hrádku Skara, na místní cestě při jihozápadním okraji území přemosťuje Výmolu kamenný dvouobloukový mostek (někdy nesprávně uváděný jako románský). Ve Škvorecké oboře se též nalézá drobný, přístřeškem krytý pramen, zvaný Květnická studánka.

A teď kam dál kačere... ???

Nyní, když ses pokochal krásnou a bohatou flórou na naší naučné stezce, přišel konečně čas, zaměřit se na ještě hezčí zdejší faunu... Co třeba takové roztomilé a přítulné myšky... Jasně, hledej třeba Myší díru u Myšího potoka ...a jsou-li myšky pro Tebe moc malá stvoření, zkus něco kapánek většího... třeba rovnou slona, i toho tady v Úvalech máme... ano, konkrétně zkus (u)odlovit Žlutého slona Skeříkovského... Po odlovu skeříkovského tlustokožce se určitě nazapomeň poklonit statečným úvalákům u významného památníku kruté Úvalsko - Čínské války. To je přímo tvoje kačerská povinnost ! ;-) Nezapomeňte také navštívit barevnou (míněno podle fasád domů... :-)) úvalskou čtvrť Nové Slovany. A co se také seznámit s případem chladnokrevného kata "kolínského gangu", pětinásobného vraha a odlovit si Biedermanovu vražednou kešku? Povinností, a to nejen pro rádoby hudební znalce, je však seznámení se s pravdou o našem hudebním skvostu Škvorajda od Bedřicha Smetany. Jestli se právě drbete na hlavě, rozhodně nezoufejte a místo Orthosanu s Diffusilem si odlovte Vesh Kesh čili Veš Keš. Určitě také máte rádi mašinky a rádi si je a sebe fotíte - v tom případě na vás čeká "zakázaná" webkamerová keška OVWCK - Ouvalská Vlaková WebCam Keš. Když už jste v těch Úvalech, tak jste tak trochu zdejší Návštěvníci a hledáte to své správné CML, vlastně CML-CWG-Veksl-Centrum Úvaly. Pak také budete mít tu pochybnou čest poznat takřka osobně místního zákeřného konfidenta Gestapa zvaného Hans Hagen von Skerikow. Příjemný stín vám za necelých 50 let vykouzlí javor Mahdystrom. Pořádný kačerský nadhled a výhled ti zajistí přišimasko-hradešínský GeoNeposeda. Hezké okolí celého Ouvalska poznáš nejlépe tak, že se se zelenou projdeš po Zelené po Ouvalsku. Literární ikona celého Úvalska, slavná Maruška, se vám obnaží pod statným listnáčem zvaným BDSM - Bloody Dub Soudružky Mary. O tom, že není čtyřicet jako čtyřicet, Tě přesvědčí kešule M40 versus M40. Hned přes údolíčko od M40-tky bude v budoucnu stát "dálniční" mimoúrovňová křižovatka R12 MÚK 101 - Mahdyho Úvalská Keška. Jestli máš rád med, včelí žihadla a (hmyzí) píchání tak si to užij u UÚÚ - U Úvalských Úlů. Pokud ještě nemáš dost korona-geo-lockdownu a toho všeho šílenství kolem Covidu-19, tak se neprodleně dostav na povinné "geo-očkování" v podobě PRvní DEmentní Lockdownovky. O kousek dál, v Kamenici u Prahy si s ownerem zavzpomínáte na poslední dekádu komunismu v ČSSR při OOO - Olešovických Osadních Osmdesátkách. V samém srdci stověžaté matičky Prahy, pár metrů od Můstku navštívíte dokonalou oázu pohody a nasajete kačerský mikroklid u KKK - "Kešky Klidné Kotce". Také si zajeďte na malebnou Vysočinu a odlovte si Čapí hnízda ve Ždírci nad Doubravou, ale opeřence nechte na pokoji…

Znáte i další úvalské krabky ? Tady jsou všechny a rozhodně jich není málo...

Ouvalská chvilka keškopoezie, aneb pozvánka k odlovu Úval... ;-)

(by Paha Ahma + mahdy1666)

Ouvaly jsou plný kouzel,
kdo by se tam lovit vzpouzel ?
když tam potkáš světa divy,
doma to zapiješ pivy.

Je tu Českej Lev i Prokop,
Nemrtví i Myší potok,
Modelář i Rákosníček,
Lhoťák, Sádky, Kostelíček,
za nímž chlápek se ženou,
hrajou spolu Házenou.

Chceš-li potkat svůdné panny
zamiř si to na Slovany,
roztluč srdce své jak zvon,
před tebou je Žlutej Slon !

Dolování to je keška,
ve tvých vlasech číhá Veška,
Álej, jít je řehole,
zkus to Jen tak na kole.

Železniční nehodu,

geoděti z Cukrovaru,
bodově se postí.

Na Úvalském nádraží zastavila Mašinka,
na ten Stónhendž té-pětkový vede pěkná pěšinka.

Když máš keš na Stříbrňáku,
mudly můžeš mít na háku.

Přes hrad Skaru srze Studnu,
pro Hračky do lesa skoč,
u Studánky vprostřed hvozdů,
do Močálu směle moč.

Stovkám vepřů z místní Masny odzvonilo ámen,
místní lidé na paměť jim hned vztyčili Kámen.

Až utichne Válka Čínská, nespokoj se s málem,
Hodov vydá své tajemství pod Devátým kanálem.

Biederman si odpykává to své doživotí,
ty si zatím Újezdník-Věž, odlov se svou chotí.

Rozhledna je ve vejšce – to znaj astronauti,
ty šáhni jim po kešce, kterou tam maj Skauti.
Stezka vede Oborou, Bučina je pod vodou.

Vykašli se na drogy, nešňupej ten koks,
raději se soustřeď na Hodovskej letterbox.

Mlejňák, Kalák, taky Fabrák
rybníky to milé,
koukni co zde spáchal Čamrák,
pro Zelenobílé.

U Vodárny pro keš sáhni,
nestojí to nic,
po odlovu směle táhni,
tam, co Arnošt z Pardubic.

Hráz rybníka na Výmole protrhla se dávno,
to tě ale nezajímá, máš tu vše vybráno.

Když tě zmáhá stesk a žal,
jdi na kešky do Úval !
Vždyť to tady není špatný,
nemít bod je houno platný !
Lidi tady jsou vždy vlídný,
že je vobčas signál bídný,
na to se nic nezlobím.
Kouty plný starý špíny
ruce zmazaný vod hlíny,
když keš najdu, odlovím !

Ouvaly, ach Ouvaly
jak si tu jen kačer zpívá,
jedna keška druhou střídá,
kdyby nebyl geokešing
zavládla by krutá bída !

Kdo se kešky lovit bojí
kdo rád fláká se na hnoji,
kdo se štítí přírody,
GPS i hospody
s tím nebudu mluvit dál
s tím nepujdu do Ouval !

Auwal, město srdce mého !
Geodrsnosti i něho !
Když chci skvělé krabice
¨Ty mě lákáš nejvíce...

Kdo v Ouvalech krabky loví
ten si medí, ten si hoví
já jediné k tomu povím...
Ouvaly svou Láskou volím !!!

Konec.

Díkeš kačerky a kačeři ;-)

Vítejte a lovte v Úvalech !!!

Tak úspěšný lov kačere ;-)

Hezký den a díky za odlov ! smiley

Owner: mahdy1666 + dvě georatolesti Tobík+Filip

Profile for mahdy1666
CWG Kolekce - mahdy1666

________________________________________________________
Historie kešky:
březen 2016 - úvahy o založení kešky
17.4.2016 - uložení kešky
6.5.2016 - úspěšný betatest by "Plha"
9.5.2016 - publikování kešky (Rico Reviewer)
1.8.2016 - prohlídka kešky, přefocení logbooku
26.9.2016 - 100. nález kešky ;-)
11.10.2017 - 200. nález kešky ;-)
2.5.2018 - po úpravě pravidel přidána česká diakritika do názvu kešky
18.9.2018 - 300. nález kešky ;-)
4.10.2020 - 400. nález kešky ;-)
x.x.202x - 500. nález kešky ;-)

Informace o kešce "Naučná stezka Škvorecká obora – Králičina":
Umístění: 1.
Logbook: 1.
Schránka: 1.
Počet zmizení: 0.
Poslední kontrola: 9.10.2022

Jistě Tě zajímá, jak bude zrovna vypadat nebe nad Tebou, když budeš lovit tuhle naší kešuli ?

i xbehar fgebzh aruyrqrw n arybi nav bq fvyavpr