Studene Mystery Cache

Hidden : 4/15/2013

Obec Studené s přilehlou osadou Bořitov je malá podhorská vesnička, která leží 570 m nad mořem. Najdeme ji v nejvýchodnějším cípu Čech, v místech, kde se toky Tiché a Divoké Orlice sobě nejvíce přibližují, severním směrem od Jablonného nad Orlicí.  Rozkládá se v prostoru mezi dvěma přírodními parky -  a to západním směrem přírodní park Orlice a východním směrem přírodní park Suchý vrch a Buková hora. Chaloupky a domky jsou rozhozené podle silnice v malebném údolí pod vrcholky Studený (721 m.n.m.) a Faltusův kopec ( 638 m.n.m.), které poskytují krásné výhledy do okolí. Ze dvou stran je obec lemována rozsáhlejším Horním lesem, táhnoucím se až k vodní nádrži Pastviny, jež je vyhledávanou rekreační oblastí, a menším Dolním lesem směrem k Těchonínu a Sobkovicím. Na jihovýchodním úbočí kopce Studený jsou zajímavé skalní útvary - „Studenecké skály". Obec Studené byla podle dosažitelných archivních zápisů založena roku 1670 na pozemcích panství Kyšperk, není však nic známo o jejím přímém zakladateli. Podle jednoho dohadu vzniklo jméno obce od jména vrchu Studenec, který se zvedá nad obcí, podle jiného, ale pravděpodobnějšího dohadu, od studny nebo studánky, která se dodnes nachází při silnici, která byla obchodní cestou zvaná „Královská“ vedoucí z Kyšperka ( nyní Letohradu ) do Králík. Tolik stručně o obci Studené.

Ke keši samotné:
Na výchozích souřadnicích je umístěná lavička, která se nachází ve výšce 601 m.n.m., na kterou se můžete pohodlně usadit a rozhlížet se po krajině. Pod Vámi se nachází téměř celá obec Studené. Přímo naproti Vám se rozprostírá údolí s obcí Těchonín. Nad ní je vidět Suchý Vrch ( 995 m.n.m. ) s jeho typickou rozhlednou a vysílačem. Vpravo pak v dáli vidíte Bukovou horu se sjezdovými tratěmi SKI areálu Čenkovice. Vlevo je v dáli vidět část masivu Kralického Sněžníku. Při dobré viditelnosti jsou vidět sjezdové tratě SKI areálu Dolní Morava.

Ke keši se dostanete po cestě buď od místního zemědělského družstva kolem bývalé hájovny směrem na Studenecké skály, kde stojí za zmínku keška GC1QJMX, nebo od Obecního úřadu, kde za budovou úřadu odbočíte vlevo na novou cestu kolem novostaveb směrem vzhůru až k lesu. Geo vozidla lze zaparkovat u ZD i OÚ. Keš je dosažitelná walk/in a bike/in. Jízdu vozidlem nedoporučuji z důvodu obtížnějšího terénu pro osobní vozidla. V zimě je pak dosažitelná ski/in. Užijte si krásné výhledy - přidávejte fotky z různých ročních období. Z duvodu odcizeni puvodni kese prosim nevkladejte TB a GC aby nedoslo k pripadne ztrate.

Děkuji KaMovi za provedení betatestu.

30 xebxh mn ynivpxbh i yrfr, arehfgr cgnpxl, bgriev n mnqrw anqzbefxbh ilfxh ynivpxl