Skautur til Goliaten Traditional Geocache

Drammensmarka og Finnemarka er full av gode turmuligheter og flotte områder. Denne cachen ligger i et av disse flotte områdene, nærmere bestemt ved vannet Goliaten.

Med denne cachen håper guttene mine og jeg at flere cachere får seg en flott tur ut i marka! Vi håper særlig at andre barnefamilier tar seg turen til denne cachen, så vi har derfor valgt å bruke en middels stor cachebeholder og har fyllt denne med spennende bytte-ting.

Goliaten ligger på 464moh og er et stykke unna de mest brukte stiene i marka. Hvis du først er her oppe for å finne cachen må du samtidig ta en tur rundt vannet, og hvis det er rette tiden på året for det kan du jo også fyre opp et bål på en av de mange egnede plassene og grille deg noen pølser. Det er vissnok gode fiskemuligheter her også hvis du har et fiskekort i lomma, og fisk er også godt å steke over bålet.

Det er mange stier som kan føre til Goliaten, men her kommer en rute som er enkel og fin (Se waypoints). Parker bilen på parkeringsplassen ved Aronsløypa (eller ta bussen hit) og ta heisen opp til toppen (www.drammen-skisenter.no for åpningstider) eller gå opp hvis du vil ha skikkelig trim.
Følg deretter hovedstien 4-500m oppover før du tar inn til venstre ved skilt merket Kamstrupløypa. Følg denne stien ca 250m og ta til høyre i krysset ved et lite myrvann. ca 700m videre går du forbi en koselig liten hytte og noen meter videre herfra tar du til venstre i et stikryss mot Tverråsvann og Løken. Herfra er det ca 500m til du er ved begynnelsen av Goliaten.