#1 Dolinou Porubskeho potoka- Obec Traditional Geocache

GEOrodina/david: Uvoľňujem miesto pre iné kešky. Nemám už chuť starať sa o kešky z tejto série. Ak by niekto chcel sériu adoptovať, napíšte mi správu.

Hidden : 8/11/2012

Dolinou Porubského potoka

Pôvodne sa táto séria, teraz siedmich cache, mala volať Náučný chodník- Dolinou Porubského potoka. Kešky sa mali nachádzať pri štyroch náučných tabuliach. Ale medzi prvou a druhou tabulou je veľká dĺžka, preto som sa rozhodol dať medzi ne ďalšie dve kešky( tie nie sú pri tabuliach). A tak séria dostala konečný názov "Dolinou Porubského potoka" keďže obsahuje štyri cache nachádzajúce sa pri náučných tabuliach, dve cache na skrátenie dĺžky medzi keškami a jednu Bonusovú cache. Všetky cache sa nachádzajú v doline potoka.
Parametre série
Trasa série má približne 8,20 km a prevýšenie 576m. Vzdialenosť medzi jednotlivými cache je od 1,28 km do 2,18 km. Najnižší bod série je v 416 mnm a najvyšší bod je v 992 mnm.
Séria je tvorená šiestimi tradičnými keškami a jednou mystery keškou(Bonusovou). Pri 1., 4., 5., 6., cache sa nachádzajú náučné tabule, z ktorých sa zisťujú čísla do Bonusovej cache. Pri zvyšných dvoch sa tabule nenachádzajú a súradnice do Bonusovej sa nezisťujú. Potom nasleduje siedma- Bonusova cache. Bližšie informácie o tejto keške sa dozviete v jej listingu. Cache 1-6 sú veľkosti small a Bonusová je regular.
Cesta
Cesta hore trvá okolo dve hodiny rýchlym tempom a ide stále popri potoku. Až po štvrtej sa odchyľuje od potoka a smeruje na Roveň (neďaleko sa nachádza cache Magura od Roborka). Odtiaľ sa ide k prameňu potoka, kde sa môžete občerstviť pramenitou vodou. Späť od prameňa Sielnica sa dostanete tou istou cestou. Terén vedie zväčšša po lesnej ceste, ktorá slúži pri ťažbe dreva.
Odbočky: Stále sa ide po červenej ceste, ktorá je vyznačená na mapkách nižšie. Celú mapku nájdete najnižšie v nahratých obrázkoch tejto cache.
Odbočka za dedinou- Žltá cesta smeruje na Lyžiarsky vlek, treba ísť po červenej smerom doľava, hore.
Súradnice odbočky: N 48° 50,209 E 018° 34,872
Odbočka na Roveň- modrá cesta vlavo ide ktovie kam a modrá cesta rovno je skratka ku šiestej cache(ale nedá sa tadiaľ ísť ani kočiarom, ani bicyklom, ledva pešo. A je dosť strmá preto neodporúčam skracovať si to) Choďte po červenej ceste vyznačenej na mapke, úplne doprava smerom na Roveň.
Súradnice odbočky: N 48° 51,585 E 018° 32,161
Odbočka na prameň- zelená cesta smeruje na Maguru, choďte po červenej ku prameňu(na odbočke je drevená smerová tabula ktorá ukazuje smer prameňa a čas 25 min) Je tam aj viac ciest, ale tie vás nemusia zaujímať. :D
Súradnice odbočky: N 48° 51,344 E 018°32,839

Odbočka za dedinou
Odbocka za dedinou

Odbočka na Roveň a ku prameňu
Odbocka na Roven a ku pramenu

Dostupnosť
Cache sú odloviteľné aj v zimnom období za predpokladu, že nebude viac ako 30 cm snehu. Vhodné aj pre deti, ale bez kočíka. Na horskom bicykli sa to dá tiež prejsť. Skúšal som to aj na cestnom. Dá sa to, ale dole musíte ísť veľmi pomaly, inak si ho rozmlátite.

Názov/Číslo Prameň

Prvá cache :Obec Poruba

Mapa
OBEC
Obec Poruba leží v Hornonitrianskej kotline, severozápadne od Prievidze v nadmorskej výške 414 m. Celý chotár má dĺžku 2 km, nachádza sa vo výške od 360 metrov do 435 metrov nad morom. Katastrálna výmera obce je 15,07 km štvorcových. Od západu ju obklopuje Strážovská vrchovina s Malou Magurou dosahujúcou výšku 1141m, zo severu sú južné svahy Malej Fatry s Kľakom (1353 m) a smerom na východ sa tiahne pohorie Žiar so zrúcaninami Vyšehradu (829 m). Juhovýchodným smerom sa tiahne pohorie Vtáčnik (1346 m). Obec bola založená v 14. Storočí a jej dominantou je pôvodne gotický kostol sv. Mikuláša biskupa z prvej polovice 14. storočia (NKP). Zdrojom obživy obyvateľov, ktorí sa tu usadili bolo pastierstvo a chov dobytka. Až neskôr začali horskú, málo úrodnú pôdu aj obrábať. V čase osídľovania okolitých obcí nemeckými kolonistami sem preniklo aj baníctvo. Výnos z baní bol nízky a preto začali upadať. Ľudia si museli utvoriť pevný vzťah k pôde, ktorý pretrval až po obdobie 2. svetovej vojny.
ERB
Mapa
Dolina Porubského potoka predstavuje severozápadne orientovanú dolinu začínajúcu na konci obce a
tiahnúcu sa až po hrebeň Malej Magury. Dolina sa postupne zužuje do tvaru V. Z doliny je pekný výhľad na samotný vrchol. Na troch miestach doliny - Konečnej, Rovni a pri prameni potoka sa nachádzajú náučné tabule a niekde aj posedenie.
Prajeme Vám príjemnú cestu

Zdroj listingov: Náučné tabule, Internet.
Ďakujem -Bizzonovi- za technickú pomoc s listingom.

Otázky do Bonusovej cache(viac o nej v jej listingu), ktoré sa zisťujú z tejto tabule.

A- Akú dlžku má celý chotár v km?
B- Akú má katastrálnu výmeru obec Poruba?
a)- 12,20 9
b)- 38,36 3
c)- 15,07

FINAL
N48° 51, F-1 E-1 D-5 E018° 32, C B+10-1 A+6

Rýchly prehlad cache v sérii Dolinou Porubského potoka.
Tradicka#1-Dolinou Porubského potoka- Obec Poruba-
Tradicka#2-Dolinou Porubského potoka- Chata v Doline-
Tradicka-#3-Dolinou Porubského potoka- Príroda doliny-
Tradicka-#4-Dolinou Porubského potoka- Rastlinstvo-
Tradicka -#5-Dolinou Porubského potoka- ŽŽivočíchy-
Tradicka -#6-Dolinou Porubského potoka- Sielnica-
mystery-Bonusová cache-

qibwvgl qeriral fgyc, mn ovrybh fxevaxbh