Tisovy vrch Traditional Geocache

Hidden : 4/17/2011

Tisový vrch (540 m n. m.) je rozložitý, zalesněný, čedičový kopec mezi Svojkovem, Záhořínem (Svitava) a Sloupem v Čechách.

Na jeho vrchol se lze relativně snadno dostat ze tří směrů: 1. kolem svojkovského hřbitova mezi Tisový a Vinný vrch a zde odbočit vlevo, 2. od restaurace Zámeček na Svojkově vstoupit do údolí Modlivého dolu a po chvíli odbočit vpravo po značené cestě turistického okruhu na Svojkovské skály - Dědovy kameny, 3. ze sedla mezi Slavíčkem a Tisovým vrchem, nad Modlivým dolem Zejména u druhé a třetí zde popisované varianty je cache dostupná nenápadnou cestičkou ze západního směru (pomyslně od Slavíčku), kde na předvrcholovém platu byly káceny smrkové souše a tudíž je třeba překonat zbytky po těžbě a téměř na konci těžbou vzniklé paseky do hustého stromoví ústí nenápadná pěšina vedoucí až k cache. Od vrcholové kóty není díky stromům dobře vidět, ale na severovýchodní hraně je několik míst, kudy lze mezi stromy prohlédnout na východní část Lužických hor, Ještedský hřbet a v dáli na Jizerské hory. Z jihozápadní hrany Tisového vrchu je výhled směrem na České středohoří, Kokořínsko a část Ralské pahorkatiny. Více o Tisovém vrchu se lze dočíst třeba na http://www.luzicke-hory.cz/mista/index.php?pg=zmtisvc . Cache je voděodolná krabička o objemu 600 ml, která je ukryta pod kořenem jednoho ze statných buků, západně od kmene, přikrytá kamenem. Tento buk má ve výšce dvou metru nárustek připomínající napr. vatovce (pýchavku) obrovského. Pár metru od cache je hezké místo, odkud je vidět do krajiny, a pár desítek metru západně je nádherný, starý buk (obvod kmene 4,5 metru), jehož foto v ruzných ročních obdobích by potešilo. Do cache nevkládejte žádný geošrot v podobě jízdenek, kinderhraček či kartiček sportovců, to raději nevkládejte nic, jsou samozřejmě vítány GC, TB, CWG i další zajímavé předmety.