VOV Mystery Cache

Hidden : 7/25/2009

[Česky] Pro nalezení této kešky je třeba navštívit několik ne zcela přesně určených míst na trase delší než 50 kilometrů.

[English] In order to discover this cache, one has to visit several, not fully specified, locations along the route more than 50 kilometres long. Proper knowledge of Czech is essential for finding the clues.

Cílem této kešky je provést vás po trase Vírského oblastního vodovodu (zkráceně VOV) a při té příležitosti vám ukázat některá méně známá pěkná místa, kolem kterých a pod kterými vede. Centrální část vodovodu od Brna až k Víru, podél které budete postupovat, byla vybudována v letech 1988 až 2001. Úvodní souřadnice ukazují na nejvýraznější objekt tohoto vodovodu, kterým je úpravna vody ve Švařci. Keš se nachází méně než pět kilometrů odtud. K určení skutečných souřadnic potřebujete při vaší cestě zjistit třináct čísel.

Celou trasu by mělo být možné, obzvláště při použití motorového geovozidla, absolvovat za jeden den, ovšem více si ji jiste vychutnáte, pokud si ji rozložíte na více dní a spojíte její absolvování s hledáním jiných pěkných keší, kterých je při cestě spousta. S výjimkou okolí místa uložení kešky by neměl být problém celou trasu absolvovat ve společnosti geopotěru.

Pomůcky jako baterka, dalekohled či fotoaparát nejsou nezbytně nutné, ale raději si je přibalte, mohou vám po cestě přijít vhod. Horské kolo sice vaši cestu může urychlit, ale v mnoha úsecích vám bude jedině na obtíž. Při sněhové pokrývce může být zjištění některých čísel nemožné a odlov kešky neproveditelný bez lezeckého vybavení. Určení některých čísel je rovněž velmi obtížné v noci a za špatné viditelnosti.

Zastavení 1.
Nejprve se vydejte k největšímu objektu VOV na území Brna. Ačkoli název místa, kde byl vybudován, k tomu trochu vybízí, není třeba se při příchodu k němu zouvat. Sečtěte počet sloupů s lampami v areálu tohoto objektu a počet rohů jeho oplocení. Výsledné číslo vynásobte počtem lebek se zkříženými hnáty, které byste v areálu viděli, kdybyste byli bystrozrací. Samozřejmě, pro získání žádného z těchto údajů nelezte dovnitř do areálu. Získané číslo označte A a zkontrolujte si, že rozdíl mezi posledními dvěma číslicemi není 0, 3, 5, ani 8.

Zastavení 2.
Následující fotografie vám pomohou nalézt jedno výjimečné místo na trase VOV, kde se dozvíte číslo B větší než 10: fotografie 1, fotografie 2.

Zastavení 3.
Abyste zjistili číslo C, vydejte se k čerpací stanici Čebín. Pokud nepoužijete vlastní geovozidlo, můžete se sem dostat například cestou z Kuřimi přes waypoint CESTA1 (49° 18.597' N 16° 30.354' E) a po zjištění čísla můžete pokračovat do Čebína přes waypoint CESTA2 (49° 18.308' N 16° 29' E). Od vjezdu do areálu čerpací stanice se vydejte podél plotu vlevo až k 57. vertikálnímu betonovému sloupu. Číslo X získáte jako počet číslic na plechových vratech, která jsou nejblíže k tomuto sloupu. Půjdete-li nyní přímo od plotu, dorazíte brzy k dalšímu objektu VOV. Co máte počítat, abyste získali číslo Y, vám prozradí trojúhelník u vchodu do areálu (počítejte jen bílé). Číslo C nyní zjistíte umístěním získaných čísel za sebe jako YX. Pro ověření, v Římě by k zápisu tohoto čísla potřebovali o jeden symbol víc.

Zastavení 4.
Od Čebína pokračuje vodovod potrubním úsekem až k více než pět kilometrů dlouhé štole. V prknech horního patra jižního portálu této štoly naleznete větrací otvor. Číslo D získáte tak, že vynásobíte počet otvorů v jeho krytu počtem ok síťky, která jsou těmito otvory vidět v jedné řadě, zaokrouhleným na dvacítky.

Zastavení 5.
Turistická značka vás nyní povede k větracímu komínu této štoly. Ke komínu bylo původně připevněno Y prken. Od komínu se vydejte po cestě vzhůru lesem, až dojdete na kraj lesa. Po tomto kraji pokračujte až do jeho nejvyššího místa. Když půjdete odtud přímo dolů, uvidíte na kraji lesa posed. Indicii X získáte spočítáním, kolik desítek hřebíků prošlo skrz podlahou tohoto posedu (počet hřebíků zaokrouhlete). Takto obdržíte trojciferné číslo E=XY.

Zastavení 6.
Dále pokračujte po žluté značce přes dvě přírodní památky. O každé z těchto památek pojednává jedna informační tabule. Zjistěte, o kolika různých druzích ptáků (X), obojživelníků (Y) a savců (Z) se na nich dohromady píše (počítejte ty druhy, u nichž je buď uvedeno druhové jméno, nebo je z kontextu zřejmé, o který druh se jedná). Výsledkem je číslo F=XYZ, které je dělitelné trojciferným prvočíslem, ale samo prvočíslem není.

Zastavení 7.
Pokračujte dál po žluté značce, ale těsně před vstupem do lesa zahněte po cestě vlevo. Tato cesta tu v krátkém úseku tvoří hranici přírodní rezervace. V místě, kde hranice cestu opouští, se vydejte po hranici rezervace dolů z kopce až na širokou zpevněnou cestu. Tuto cestu překřižte a pokračujte dále dolů, nyní již po vozové cestě. Z ní na prvním rozcestí zahněte vpravo na vrstevnicovou cestu. Půjdete po ní kolem krmelce, kde mají žeroucí zvířata nad hlavou W vln. Brzy dorazíte k zarůstajícímu průseku, kde stojí pod cestou kovová tyč, na níž zjistíte číslo X odečtením čísla, které na ní přečtete, od čísla, které by na ní přečetl odpočívající netopýr. Zjistíte tu i číslo Y jako celkový počet položených kamenů vítěze po optimálním dohrání partie. Poté pokračujte dále po bývalé cestě, až dojdete k místu, kde stojí přímo u cesty asi pět metrů vysoká skalka. V této skalce jsou dvě pukliny, které určují dvojciferné číslo Z. Teď už zbývá jen najít cestu na konec levé pukliny, neboť právě tam se dozvíte, jak z čísel W, X, Y a Z spočítat hodnotu G (přitom vám rozhodně nepomůže někde hrabat).

Zastavení 8.
Budete-li pokračovat po cestě dál, sestoupíte nakonec přesně k místu, kde končí jedna štola VOV a začíná další, nejdelší, štola měřící více než deset kilometrů. Tyto dvě štoly jsou spolu spojeny pomocí H metrů potrubí.

Zastavení 9.
Od ústí štol se můžete dostat k dalšímu zastavení takto: Vydejte se po silnici dolů. Na křižovatce zahněte vpravo a ihned za mostem odbočte doprava přes louku do lesa. Lesem jděte vzhůru, až narazíte na hřbet s pěšinkou. Po pěšince a později po vozové cestě pokračujte stále po hřbetě, dokud nedojdete na kraj lesa. Jakmile vyjdete z lesa, dejte se po cestě vlevo. Budete-li se dobře dívat, kousek za nejvyšším bodem cesty zahlédnete nalevo kříž, který vám prozradí čtyřciferné číslo I.

Zastavení 10.
Pokračujte po cestě do vesnice a vesnicí dále po silnici směrem na Skorotice. Hned za koncem vesnice odbočte mírně vlevo a stále klesající cestou dojdete k dalšímu objektu VOV. Na tomto objektu naleznete nápis L.P.95 a hned nad ním trojciferné číslo J.

Zastavení 11.
Štola, podél které nyní postupujete, má rovněž větrací komín. Na západ od něj se tyčí hřbet se dvěma vrcholky. V sedle mezi vrcholky, nedaleko místa, kde cesta na severní vrcholek ústí do lesa, naleznete jména tří slovenských obcí. Vynásobte počty písmen těchto tří jmen a výsledek vydělte číslem, které vás napadne při pohledu na obrázek na žlutém objektu na jižním vrcholku. Výsledkem bude číslo K, které je dělitelné osmi.

Zastavení 12.
Až se dostatečně pokocháte výhledem, vydejte se k úpravně vody ve Švařci. V její blízkosti naleznete místo, kde přívod vody od Víru do úpravny kříží řeku. Tam si na pravém břehu řeky přečtěte na modré cedulce označující vodovod pěticiferné číslo. Jeho ciferný součet vynásobte počtem čtverců okolo poklopů, čímž dostanete hodnotu L.

Zastavení 13.
Nakonec se přesuňte k hrázi Vírské přehrady, kde vodovod začíná. Vzhůru na hráz vede kovové schodiště. Číslo M získáte jako počet schodů, které po tomto schodišti vystoupáte, půjdete-li po něm od jeho dolního vstupu až nahoru.

Keš najdete na souřadnicích:

N = N0 + A - B - C + D - E - F + G + H + I - J + K - L - M + 78
E = E0 + A - B + C - D - E + F - G - H + I - J - K + L - M + 46

Doporučený přístup ke keši: Sestupte shora na souřadnice N+14 E+7 a odtud jděte přímo za šipkou.

Keš má sice velikost mikro, ale je velmi nápadná a její poloha je v terénu zřetelně označena. Při jejím dohledávání není třeba vstupovat do nebezpečného terénu.

Keš se prosím nesnažte vyndávat z úkrytu, ale pouze z ní odšroubujte schránku obsahující logbook. Žádný závit silou nedotahujte; je zcela v pořádku, že závit, kterým je schránka připevněna, asi o dva milimetry nedoléhá.

Do logu prosím nepište nic, co by mohlo dalším hledačům prozradit, co je po cestě čeká; nad dodržováním tohoto pravidla budeme poctivě bdít. Naopak, budeme velice rádi, když zážitky ze své cesty popíšete v dopise autorům.