El tresor de Santa Agnès Traditional Geocache

Hidden : 9/12/2008

Un cache entretingut, que inclou una bonica excursió i una mica d'espeleologia.

L'ermita de Santa Agnès, al parc natural de Sant Llorenç del Munt, és un indret poc freqüentat pels excursionistes i d'una història envoltada encara de misteri i llegendes. Pocs detalls hi ha de per qué es va construir, qui hi vivia, etc. Avui en dia poca cosa en queda de la construcció original, en un indret apartat, on solament algunes parets i arcades ens ajuden a imaginar-nos un capella construida dins d'una bauma i una construcció annexa.

Algunes llegendes expliquen que aquesta ermita hi guardava un tresor, tan valuós que els monjos no s'atrevien a amagar-lo al monestir de Sant Llorenç del Munt ("La Mola"), no massa lluny d'aquí. Per això el van resguardar a l'ermita de Santa Agnès. Aquest indret, pel fet d'estar més aillat, permetia defensar el tresor més fàcilment i, en un cas extrem, amagar-lo en un indret inaccessible on solament s'accedeix per un passadís secret. Aquest cache consisteix en arribar primer a l'ermita de Santa Agnès i passar pel passadís secret fins arribar al cache.

A l'ermita de Santa Agnès s'hi pot arribar desde "La Mola" però el camí que nosaltres hem escollit hi fa drecera. És important saber que mai s'ha d'intentar anar a "camp travessa" ja que aquest parc natural està ple de desnivells, alguns d'ells perillosos. Sempre s'ha de buscar un camí marcat!

• 41º37.608N, 2º00.923E Deixarem el cotxe al peu del Cavall Bernat, al final del carrer que porta el mateix nom. D'aquí surt un camí amb força pendent que arriba fins al Cavall Bernat.
  • 41º37.680N, 2º00.930E Ja hem arribat al Cavall Bernat! Hi ha dues roques semblants: el Cavall Bernat (esquerra) i la Cara del Mort (dreta). Aquí seguirem el contorn de la Cara del Mort per trobar-nos amb una pendent molt pronunciada i que requerirà pujar amb calma.
  • 41º38.032N, 2º01.273E Arribats a aquest punt, agafarem el camí de la dreta i seguirem durant una bona estona. Anirem resseguint un massís muntanyós que sempre deixarem a la nostra esquerra. El camí està marcat; en alguns casos on està més "difuminat", feu ús del sentit comú!
  • 41º38.741N, 2º00.982E Aquí torbarem una canal que baixa directament cap a Santa Agnès. S'ha de girar a la dreta i baixar pel camí.
  • 41º38.803N, 2º01.012E Les coordenades del cache corresponen a l'ermita de Santa Agnès. Visiteu-la! Exploreu la cova que hi ha a l'esquerra de l'entrada a l'ermita, on hi ha unes piques naturals formades per l'aigua.
  • Entreu a l'ermita. Busqueu l'entrada al passadís secret (mireu foto d'ajuda).
  • El passadís/cova no requereix de material especialitzat, a part d'una llanterna/frontal. Entreu de cara i a quatre grapes, mai amb els peus per endavant! La cova té uns 6 metres de profunditat i és força estreta. Després d'avançar 3 metres fa un gir de 90 graus i s'estreta de forma considerable, potser el lloc més difícil. Una persona de 2 metres d'alçada o d'un volum considerable és poc probable que passi. S'ha d'anar passant a poc a poc. Després es torna a engrandir per, finalment, sortir a una canal on hi trobareu el cache amagat.

El cache és un tupperware amagat a menys de 3 metres de la sortida de la cova, en un forat, i tapat amb roques. L'accés a aquest indret solament es pot fer a través de la cova, no hi ha cap camí per arribar-hi.

Per a més informació, visiteu el següent [link]. I, sobretot, seny!